مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

۲۰ شرکت در آذربایجان شرقی پروانه خدمات امنیت تبادل اطلاعات گرفتند

1400/05/12 - 20:31 - کد خبر: 48485
محمد فرزاد

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به صدور سه پروانه افتا (پروانه خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ) از ابتدای سال جاری در استان، گفت: مجموع پروانه های افتای صادر شده در استان به ۲۰ پروانه رسیده است که در این زمینه رتبه سوم کشوری را داریم.

به گزارش نصر، محمد فرزاد مروز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به روند اعطای مجوز افتا برای شرکت های بخش خصوصی، گفت : این مجوز جزو پروانه‌های حائز اهمیت در حوزه فناوری اطلاعات است که به طور رایگان صادر و تمدید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پروانه خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات شامل چهار گرایش فنی، عملیاتی، آموزشی و مدیریتی است.
فرزاد با اشاره به شرکت هایی که تا کنون در استان آذربایجان شرقی موفق به دریافت پروانه فعالیت افتا شده اند، افزود : در سال ۹۸ تعداد پروانه های صادر شده در استان ۶ مورد بود که با افزایش آگاهی ها و اطلاع رسانی ها و همچنین تسریع در روند صدور مجوزها این تعداد به ۱۱ پروانه در سال ۹۹ رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با تاکید بر ادامه روند صدور پروانه های افتا در سال ۱۴۰۰، اعلام کرد : در سال ۱۴۰۰ نیز صدور مجوز افتا در استان ادامه دارد و از ابتدای سال جاری تا هم اکنون سه شرکت نت پرداز آذر، ابزار دقیق بنیان فن و دانا ابتکار نگین آذر، موفق به دریافت پروانه افتا شده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار