استاندار آذربایجان‌شرقی:

شورای ششم تبریز به فکر تامین منابع مالی پایدار باشد

1400/05/12 - 15:40 - کد خبر: 48469
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر توجه کرد، گفت: تامین منابع مالی پایدار موضوعی است که تمامی شهرها با آن درگیر هستند و اعضای شورای شهر تبریز باید به فکر ایجاد منابع درآمدی پایدار باشند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای جدید شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: اعضای شورا باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته باشند و توسعه فرهنگی در اولویت آنان باشد.
وی ادامه داد: وقتی در ارتباط با ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه‌ریزی شود، کارهای دیگر نیز به دنبال آن توسعه پیدا می‌کند و معتقدم توسعه فرهنگی و اجماعی باید اولویت نخست شورا باشد.
پورمحمدی افزود: برای توسعه شهر نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم و اگر درهای توسعه شهری باز شود، سرمایه‌گذاران بسیاری آماده سرمایه‌گذاری در این کلانشهر هستند.
وی با اشاره به اینکه تهدیدها و آسیب‌هایی چون مشکلات مربوط به بافت فرسوده شهر وجود دارد که باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: در تبریز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و همچنین در حاشیه شهرها، بهسازی مساکن کم‌دوام، ساماندهی سکونت‌های غیررسمی و بحث حمل و نقل شهری باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش میزان اعتماد اجتماعی، اظهار کرد: جلب اعتماد اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا این اعتماد، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر ایجاد اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان در شورا، اضافه کرد: دانشگاه تبریز دارای ۷۰۰ نفر هیات علمی است که آماده همکاری با شورای اسلامی شهر تبریز جهت توسعه شهر هستند.
پورمحمدی تاکید کرد: شما منتخبان مردم هستید و باید با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه و آبادانی این شهر تلاش کنید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه نظارت یکی از وظایف اصلی و ذاتی شوراهای اسلامی است، اضافه کرد: شورا باید شهرداری را به ارایه میزان دارایی، املاک در اختیار و املاک به فروش رسانده موظف کند.
«جواد رحمتی» اظهار داشت: شورایی که برای شهرداری‌ها در تعیین مدیران سهمیه تعریف کند و یا افراد و نزدیکان خود را به شهرداری معرفی کند، هرگز نخواهد توانست در مقابل فساد و مسایل و مشکلات موجود موفق عمل کند.
وی ادامه داد: برای مقابله با فساد باید به ساختارهای توجه کرد؛ بارها گزارش شده است که افرادی در شهرداری‌ها حقوق دریافت می‌کنند که در مجموعه شهرداری حضور فیزیکی ندارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: شهرداری که از سوی شورا انتخاب می‌شود، به هیچ عنوان نباید از فرد فرد شورا حرف شنوی داشته باشد بلکه باید از مصوبه‌های شورا تبعیت کند.
وی افزود: تبریز دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و آذربایجان را با نام تبریز می‌شناسند بر همین اساس اعضای شورای شهر این کلانشهر نباید خود را با کارهای روزمره مشغول کنند بلکه باید با شناخت از ظرفیت‌های این کلانشهر آن را توسعه دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار