خبر/

برگزاری آزمون نظام مهندسی روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری

1400/05/12 - 09:55 - کد خبر: 48430
آزمون

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ مرداد در ۳۰ نقطه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش نصر، خلیل محبت‌خواه گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان با رقابت ۲۷۶ هزار نفر در کشور طی روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۳ تا ۱۵ مرداد در نوبت صبح برگزار می‌شود که از این میزان ۴۷ هزار نفر مربوط به استان تهران هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ادامه داد: از ۴۷ هزار نفر شرکت کننده استان تهران ۸۴ درصد مربوط به شهر تهران ۱۶ درصد مربوط به شهرستان دماوند، شهریار، اسلامشهر، ری و ورامین هستند.
محبت‌خواه با اشاره به افزایش تعداد بانوان مهندس شرکت کننده در آزمون ورود به حرفه مهندسان، اعلام کرد: در آزمون پایان هفته ۲۷ درصد شرکت کنندگان زن و ۷۳ درصد مرد هستند.
وی تعداد محل‌های برگزاری آزمون را ۳۰ مرکز عنوان کرد و یادآور شد: ارائه پرینت کارت شناسایی آزمون، کارت عضویت سازمان استان یا کارت شناسایی معتبر عکس دار به جلسه ضروری است، استفاده از کتاب و جزوه در آزمون مجاز بوده اما امانت گرفتن کتاب ممنوع است. همچنین به همراه داشتن هر نوع وسیله هوشمند یا الکترونیک نیز در محل آزمون ممنوع است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی به داوطلبان توصیه کرد: ماسک، الکل و زیرانداز جهت کتاب‌ها با خودشان همراه داشته باشند و حداقل یک ساعت قبل از امتحان در محل آزمون حاضر شوند تا با رعایت فاصله‌گذاری ورود به محل آزمون انجام شود و ازدحام ایجاد نشود.
وی تعداد بالای متقاضیان ورود به حرفه مهندسان استان تهران را سرمایه انسانی بزرگ نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در همکاری با یکدیگر برگزارکننده این آزمون در ۳۰ نقطه از تهران و شهرستان‌های استان تهران هستند و در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار