استاندار اردبیل؛

ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل در پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شد

1400/05/11 - 12:55 - کد خبر: 48389
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل گفت:آمار بیماران کرونا روز به روز افزایش یافته و هم اکنون ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل در پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه شرایط بحرانی کرونایی در انتظار استان اردبیل است افزود:خیز جدید کرونا در استان شروع شده و افراد بستری در بیمارستان‌ها در طول یک هفته اخیر در حال افزایش بوده است.
وی اظهار کرد: انتظار ما از شهروندان رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک است و باید  فرهنگ‌سازی‌ استفاده از ماسک در استان مورد  توجه واقع شود تا بتوان این ویروس را هرچه سریع‌تر مهار کرد.
استاندار اردبیل گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید ۵۰ درصد ظرفیت کاری خود را به مهار و کنترل ویورس کرونا اختصاص دهند و هیچ گونه اهمال و سهل انگاری دراین باره از هیچ مسئولی قابل توجیه نیست.
وی از انجام واکسیناسیون رایگان تمامی افراد بالای ۵۰ سال در مراکز بهداشتی این استان بدون نیاز به ثبت در سامانه خبر داد و افزود: ۴۰ مرکز بهداشتی در شهر اردبیل و در کل استان بیش از ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادرهای مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است و آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۰ سال و دارای اولویت را دارند.
وی تاثیر واکسن‌های استاندارد کرونا را در افراد بالای ۶۰ سال بسیار مهم دانست و افزود: ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تاکنون واکسینه شده‌اند که ۳۵ هزار نفر از این جمعیت هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند و برای ۹۰ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است.
استاندار اردبیل بیان کرد: واکسن‌های موجود هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و در راستای تسریع روند و افزایش جمعیت واکسینه شده همکاری مردم بسیار با اهمیت است که باید در این مورد همکاری لازم را داشته باشند تا این ویروس ناخوانده ریشه‌کن شود.
بهنامجو با بیان اینکه ۱۰ برابر مبتلایان بستری‌ در بیمارستان‌ها در خانه‌هایشان قرنطینه هستند، بیان کرد: این آمار بسیار تکان دهنده و خطرناک است و نسبت به موج‌های گذشته باید با حساسیت بیشتر به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه داشت.
وی ادامه داد: بیشتر بستری‌ها به دلیل توجه نکردن به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبتلا شده‌اند و ورود مسافران تابستانی به استان اردبیل با وجود محدودیت‌ها در این ایام نیز وضعیت را تشدید کرده است.
استاندار اردبیل در باره  محدودیت فعالیت تالارها و رستوران‌ها نیز گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا در استان همه تالارها باید در شرایط قرمز تعطیل باشند و رستوران‌ها  نیز به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند در غیر این صورت با واکنش تیم‌های تعیین شده ستاد کرونا و امور صنفی ذی‌ربط روبه‌رو خواهند شد.
در این جلسه از نخبگان ،پژوهشگران ،دکتر اصغر عبدلی سازنده اردبیلی واکسن برکت و همچنین از زحمات چندین ساله  سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل تجلیل بعمل آمد.
انتهای پیام/

پژوهشیار