امام جمعه تبریز:

نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در همبستگی بین‌دستگاهی بی‌بدیل است

1400/05/11 - 11:31 - کد خبر: 48374
حجت الاسلام آل هاشم، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایجاد و تقویت همبستگی بین دستگاه‌های مختلف بی‌بدیل است.

به گزارش نصر، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز دوشنبه در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و استقرار نظام اسلامی، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نهاد و تبلور عینی جمهوریت، مورد توجه ویژه همگان به ویژه امام راحل قرار گرفت و بر همین اساس تفکر ایجاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد.
وی تدبیر امام خمینی در تشکیل شورای هماهنگی را با هدف ایجاد همبستگی بین تشکل ها دانست و اظهار کرد: تدبیر حکیمانه امام راحل در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ در تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌ها بود.
آل هاشم با بیان اینکه نهادهای انقلابی در آن دوران در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن و با فداکاری و از جان گذشتگی، انقلاب اسلامی ایران را حفظ کنند، یادآور شد: این تلاش در تمامی امور به ویژه امور تبلیغی از جمله چاپ عکس، پوستر و کتاب تا برگزاری راهپیمایی و مراسم‌های مختلف را شامل می‌شد و هر نهاد انقلابی سعی می‌کرد تا اهداف انقلاب اسلامی را در حیطه کاری خود و حرکت‌های مردمی برای حضور در مراسم و راهپیمایی‌ها سازماندهی کند.
وی اضافه کرد: این احساس مسوولیت تبلیغی گاهی اوقات منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی می‌شد و تعدد این دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هر یک در مواجهه با چالش‌ها و رخدادهای پیش روی انقلاب نوپای اسلامی، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ وحدت رویه منطقی و حفظ انسجام بین دستگاه‌ها را بیش از پیش بر همگان روشن می‌ساخت.
آل هاشم افزود: بر همین اساس با تدبیر حکیمانه امام راحل نهادی تحت عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌ها و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن و اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاست‌های استکبار جهانی نقش موثری داشته است.
وی سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌های ملی مذهبی سیاسی و انقلابی را از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت:این شورا به کارهای فرهنگی روتین معمول در کشور ورود نمی‌ کند و به لطف خدا تاکنون نیز موفق بوده است.
به گزارش ایرنا، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارشی به برنامه‌های این شورا در چهار ماه گذشته امسال پرداخت و ارایه الگوهای مناسب، تعمیق پیام انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم و زمینه سازی برای حضور گسترده مردم در مراسم های ملی و مذهبی را از رسالت های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام میکائیل اسکندری، افزایش مشارکت مردمی در مراسمات، تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و تقویت ارزش های انقلاب در داخل و خارج از کشور با هماهنگی نهادهای مسوول را از اهداف مهم شورای هماهنگی تلیغات اسلامی دانست.
وی با بیان اینکه تمامی وزارتخانه ها و ستاد کل نیروهای مسلح اعضای اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تشکیل می دهند، یادآور شد:  به موازات همین سازمان ها، ادارات کل استانی نیز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراکز استان ها عضو هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار