خبر/

نتایج کنکور 1400 منتشر شد/ بیش از یک میلیون کنکوری مجاز به انتخاب رشته شدند

1400/05/10 - 16:37 - کد خبر: 48338
کنکور

نصر: یک میلیون و هشتاد و ۲ هزار و ۹۰۰ داوطلب بر اساس شناسنامه کنکور سراسری ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گزارش نصر، در آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۰ یک میلیون و ۱۱۲ هزارو ۷۰۸   نفر ثبت نام کردند. همچنین  ۳۶۹ هزار و ۴۱۹ نفر داوطلب چند گروه آزمایشی بودند.
از کل ثبت نام کنندگان یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون را تشکیل دادند که از این تعداد یک میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.
بر اساس اعلام سازمان سنجش تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۶ هزار و ۷۰۶ نفر، گروه علوم تجربی ۳۵۹ هزار و ۶۷۷ نفر، گروه علوم انسانی ۳۳۲ هزار و ۱۰۷ نفر، گروه هنر ۳۵ هزار و ۶۴ نفر است. همچنین تعداد علاقمندان هنر ۷۴ هزار و ۶۷۰ نفر، گروه زبان های خارجی ۲۴ هزار و ۵۳۰ نفر و علاقمندان زبان ۱۳۰ هزار و ۱۴۶ نفر است.
جمع کل ظرفیت پذیرش( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور۵۳۷ هزار و ۹۱۹ نفر ، جمع کل ظرفیت پذیرش( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر و جمع کل ظرفیت پذیرش سال ۱۴۰۰، ۹۹۳ هزار و  ۲۳۴ نفر است.
با بررسی های انجام شده توسط اساتید روانسنجی سازمان سنجش آموزش کشور، در درس ریاضی سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی تعدادی سوال با تاثیر مثبت و تعدادی  سوال حذف اعلام شد که به ترتیب در رشته گروه ریاضی ۱۱ سوال تاثیر مثبت و یک سوال حذف، علوم تجربی چهار سوال با تاثیر مثبت و یک سوال حذف، در گروه علوم انسانی پنج سوال تاثیر مثبت در نظر گرفته شده است.
داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ می توانند از طریق لینک http://www.sanjesh.org/ جزییات بیشتر شناسنامه ۱۴۰۰ را مشاهده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار