معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان:

رشد باسوادی، رابطه مستقیم با کاهش بزه در جامعه دارد

1400/05/10 - 13:29 - کد خبر: 48318
بی سوادی، نهضت، نهضت سوادآموزی

نصر: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با دعوت از بی سوادان و کم سوادان برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی ، گفت: رشد درصد باسوادی باعث ارتقای سطح فرهنگی جامعه شده و رابطه مستقیم با کاهش بزه در اجتماع دارد.

به گزارش نصر، اسفندیار صادقی در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در ارتباط با عملکرد نهضت سوادآموزی استان در سال های گذشته، گفت: با سوادی استان در بازه سنی ۱۰-۴۹ ساله طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ ، ۹۴.۳ درصد بود که در حال حاضر به ۹۶.۴ درصد رسیده و فاصله دو  درصدی با میانگین کشوری وجود دارد.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و تمهیداتی که پیش بینی شده است، امیدواریم در سال جاری به میانگین کشوری برسیم.
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم، از سال قبل اقدامات مشارکتی را در دستور کار قرارداده‌ایم تا از پتانسیل دیگر دستگاه ها و ارگان ها نیز بهره مند شویم که نتیجه آن کسب رتبه اول جذب کشور بود که در سال گذشته توسط  آذربایجان شرقی کسب شد.
معاون سوادآموزی استان، خاطر نشان کرد: نهضت سوادآموزی به تنهایی توان ریشه کنی بی سوادی را ندارد و در این زمینه لازم است ضمن حمایت و مشارکت دستگاه های دولتی و غیر دولتی و همچنین آحاد مردم ، پوشش تحصیلی نیز ارتقا یابد و هیچ فرزندی از حضور در کلاس های درس به هیچ دلیلی محروم نشود.
انتهای پیام/

پژوهشیار