عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس:

تمرکزگرایی موجب شده ظرفیت استان‌ها مغفول بماند/ ضرورت تفویض اختیارات به مدیران محلی وجود دارد

1400/05/10 - 11:45 - کد خبر: 48310
مهدی اسماعیلی

نصر: عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس اعتقاد دارد گستردگی استانها و تمرکزگرایی موجب شده توانمندی استان ها به خوبی شناسایی نشود.

به گزارش نصر، مهدی اسماعیلی در رابطه با اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، اظهار داشت: هر کدام از استان های کشورمان دارای ظرفیت‌های مختلفی است و نمی توان با مدیریت متمرکز از همه آن‌ها به خوبی استفاده کرد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گستردگی استان‌ها و تمرکزگرایی موجب شده توانمندی استان‌ها به خوبی شناسایی نشود، اظهار کرد: بر این اساس باید بخشی از اختیارات مدیریت‌های کلان کشور به مدیران استانی تفویض شود.
وی با بیان اینکه امروزه با محدودیت منابع در کشور مواجه هستیم و همین امر از دیگر آسیب ها برای توسعه همه جانبه در استان ها بشمار می رود، ادامه داد: بدون شک اگر اختیارات مسئولان استانی افزایش یابد، محدودیت های منابع نیز به خوبی مدیریت می شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی چون نیازهای استانها از سوی مسئولان محلی خیلی بهتر شناسایی می شود، فرآیند مدیریتی نیز به خوبی طی خواهد شد و منابع بهتر صرف امور می شود.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید اذعان کرد تمرکززدایی به تحقق عدالت در زمینه های مختلف کمک شایانی خواهد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار