خبر/

۱۴ طرح زیرساختی و درمانی در هشترود افتتاح یا کلنگ‌زنی شد

1400/05/10 - 11:35 - کد خبر: 48307
عکس

نصر: افتتاح یا کلنگ‌زنی ۱۴ طرح مختلف زیرساختی، درمانی و سرمایه‌گذاری در هشترود با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، روز پربرکت و به‌یادماندنی برای مردم و مسئولان این شهرستان رقم زد.

به گزارش نصر، «جواد رحمتی»، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی طی روز شنبه ابتدا سالن اجتماعات و کنفرانس فرمانداری هشترود را با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح کرد.
«امین امینیان» فرماندار هشترود در این آیین بیان کرد: این سالن یکی از مجهزترین سالن‌های اجتماعات و کنفرانس استان به شمار می‌رود که دارای سیستم صوتی و تصویری استاندارد و دیوارهای عایق است.

افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی
«رحمتی» همچنین در ادامه سفر خود به آرزوهای دیرینه بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق نیز جامه عمل پوشاند و درمانگاه تامین اجتماعی را با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ تومان افتتاح کرد.
فرماندار هشترود در آیین افتتاح این درمانگاه اظهار داشت: کلنگ احداث این طرح در سال ۱۳۹۶ به زمین زده شد و عملیات اجرایی و بخشی از تجهیز آن طی سال گذشته با ۳۰ میلیارد تومان هزینه خاتمه یافت.
امینیان اضافه کرد: این درمانگاه مجهز از نظر کادر درمانی و پزشک با کمبود مواجه است ولی با رایزنی‌هایی که با مسئولان تامین اجتماعی استان و کشور داشتیم، برای حل این مشکل در اسرع وقت قول مساعد داده‌اند.
وی اظهار امیدواری کرد که با تجهیز کامل این درمانگاه ۱۰ هزار  بیمه‌شده تامین اجتماعی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق که بیشتر آنان از قشر ضعیف جامعه هستند، از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوند.

کلنگ‌زنی واحد فولادسازی
عملیات اجرایی کارخانه آهن و فولاد «سایا اشتاد» که پیش از این با سرمایه‌گذاری ۵۶ درصدی چینی‌ها در هشترود آغاز شده است نیز در سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی به این شهرستان به صورت رسمی کلنگ‌زنی شد. 
«مهران حاجی‌پور» مدیرعامل این شرکت فولادسازی در آیین کلنگ‌زنی این طرح بیان کرد: این طرح سرمایه‌گذاری مشتمل بر سه فاز به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که فاز نخست آن شامل تولید انواع شمش‌های فولادی ساده کربنی و آلیاژی به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال است.
وی میزان سرمایه‌گذاری در فاز نخست را پنج هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: فاز دوم این طرح نیز شامل نورد گرم، تولید مقاطع فولادی خاص و ورق‌های فولادی کلاف است.

افتتاح ساختمان اداری شهرک صنعتی پروفسور هشترودی
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان محلی در ادامه، ساختمان اداری شهرک صنعتی پروفسور هشترود را افتتاح کردند.
«امینیان» فرماندار هشترود نیز در این آیین نزدیک بودن شهرک صنعتی پروفسور هشترودی به آزاد راه تبریز - زنجان، آزادراه هشترود - مراغه، مرکز استان و همچنین خط آهن کشور را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک عنوان کرد و احداث خط آهن جداگانه در این شهرک را خواستار شد.

افتتاح چندین طرح کشاورزی 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از طرح هزار هکتاری پایاب سد سهند و طرح جهش تولید در دیم‌زارها بازدید، و در ادامه پست برق سیار ۶۴ به ۲۹ مگاوات پایاب این سد را افتتاح کرد.
طرح آبیاری تحت فشار، تولید بذر اصلاح‌شده شرکت ۸۱۸ هشترود و یک واحد گلخانه صیفی‌جات از دیگر طرح‌های افتتاحی روز گذشته در هشترود با حضور مسئولان استانی و محلی است.

کلنگ‌زنی طرح‌های سرمایه‌گذاری 
کلنگ‌زنی ۲ طرح سرمایه‌گذاری شامل طرح احداث مجتمع واحد تولیدی شن، ماسه و آسفالت و واحد سردخانه پنج هزار تنی از دیگر بخش‌های سفر معاون استاندار آذربایجان‌شرقی به هشترود محسوب می‌شود؛ طرح‌هایی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود تا علاوه بر رونق تولید، گام دیگری در مسیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این شهرستان برداشته شود. 

افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب نظرکهریزی
«رحمتی» در ادامه سفر خود به هشترود به یکی از مطالبه‌های مردم شهر نظرکهریزی و چند روستای این شهر از طریق افتتاح تصفیه‌خانه آب شرب با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان جامه عمل پوشاند.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح این طرح بیان کرد: برای رفع معضل کمبود آب شرب و مورد نیاز صنعت در شهر نظرکهریزی و جوامع روستایی مربوطه، برنامه تامین آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان کارفرما تدوین و جهت انجام مطالعات امکان‌سنجی به مهندسان مشاور فراز آب واگذار شد.
«علیرضا ایمانلو» اضافه کرد: در این ارتباط منابع آبی منطقه از لحاظ کمی و کیفی و دارا بودن شرایط لازم برای شرب مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به کل نیاز آبی طرح، از نظر کمی سد سهند هشترود به عنوان منبع آبی جهت تامین آب مورد نیاز تعیین شد.
وی اهداف پروژه را تامین، انتقال و تصفیه آب مخزن سد سهند به ظرفیت اسمی ۲۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: محل برداشت آب حاشیه مخزن سد سهند و در محل پایین‌تر از الحاق دو شاخه اصلی تامین‌کننده آب سد یعنی رودخانه های «قرانقو» و «آلمالوچای» است. 
وی ادامه داد: در این طرح آب به صورت زیرسطحی برداشت و توسط لوله پلی‌اتیلن به قطر۲۰۰ میلی‌متر با هد استاتیکی تقریبی ۸۰ متر به محل تصفیه‌خانه منتقل و پس از تصفیه مجدد به مخزنی نزدیک شهر نظرکهریزی با هد استاتیکی حدود ۸۰ متر و طول ۱۲ کیلومتر پمپاژ می‌شود.
نماینده مردم هشترود در خانه ملت هم با بیان اینکه وضعیت آب شرب هشترود تعریفی ندارد، خاطر نشان کرد: پس از ایجاد تصفیه‌خانه در خروجی سد کلقان برای تصفیه آب شرب مردم شهرستان‌های هشترود و بستان آباد، کار لوله‌گذاری در اراضی هشترود با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار شروع می‌شود.
 سیدحمزه امینی اظهار داشت: وضعیت «آغ‌بلاغ چایی» در خصوص جلوگیری از خطرهای سیل احتمالی با جذب اعتبارات دولتی، اختصاص ۷۹ میلیارد تومان در جهت تکمیل فاضلاب مدرن شهری، جذب نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در خصوص تکمیل فاز اول پایاب سد سهند، جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در جهت مکمل‌سازی سد «آیدوغموش» میانه به سد سهند هشترود از اعتبارات ویژه از مهم‌ترین کارهای در دست پیگیری به شمار می‌رود.
وی با بیان این‌که پست برق ۴۰۰ با هزینه ۳۳۰ میلیارد تومان در محدوده پایاب سد سهند جاگذاری می‌شود، یادآوری کرد : کار تکمیل فازهای دو تا پنج پایاب سد سهند با همکاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) در آینده نزدیک شروع خواهد شد. 
بنا به این گزارش، با بهره‌برداری از طرح‌های افتتاحی هشترود در روزهای پایانی دولت دوازدهم برای ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار