اجرای پویش مردمی خرید امن در آذربایجان شرقی

1400/05/10 - 10:12 - کد خبر: 48303
سرهنگ محسن محمودی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از اجرای پویش سراسری "خرید امن" جهت آشنایی کاربران فضای مجازی و شهروندان در خصوص شیوه صحیح خرید امن و ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در موضوعات کلاهبرداری‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ‌ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در خصوص این خبر اظهار داشت: پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و آگاه سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک ماه از تاریخ یک مرداد الی سی و یک همین ماه در شهر تبریز برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در حین برگزاری این پویش سعی خواهیم کرد در موضوعاتی همچون خریدهای ناامن از وب سایت های ثبت آگهی و فروش اقلام دست دوم ، عدم پرداخت بیعانه برای خرید کالا به فروشندگان در وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های درج آگهی و همچنین با آگاهسازی شهروندان از پیامدهای خریدهای غیر امن از کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، به کاهش جرایم اینترنتی کمک کنیم.
این مقام انتظامی افزود: ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده سازی ساز و کارهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید  امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.
سرهنگ محسن محمودی نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع رسانی  پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه سازی کاربران فضای مجازی جهت خرید امن خواهند داشت.
این مقام مسئول بیان داشت: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان متصور است.
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار