در آخرین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مطرح شد:

شورای پنجم از شهرداری جلوتر بود

1400/05/10 - 09:18 - کد خبر: 48291
عکس

نصر: رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای پنجم در بسیاری از زمینه ها از جمله تصویب بودحه و پیشبینی نیاز های شهری از شهرداری تبریز جلوتر بود که متاسفانه شهرداری نتوانست به خوبی از این پتانسیل ها استفاده کند.

به گزارش نصر، عبداله تقی‌پور با بیان اینکه نباید کاری را که نمی‌توانیم انجام دهیم به زبان بیاوریم گفت: متاسفانه برخی رفتار‌های مسئولان به نحوی است که حرف هایی را می‌زنند ولی نمی‌توانند به آن عمل کنند و این باعث ناراحتی مردم می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای پنجم گفت: این کمیسیون با بدنه کارشناسی زبده خود سعی کرد در راستای آبادانی و ارائه خدمات بهتر از سوی شهرداری تبریز قدم بردارد.
وی با اشاره به حرکت شورای پنجم به سمت برنامه محوری گفت: در شورای پنجم شورا از شهرداری جلوتر بود و این نکته مثبت شورای پنجم بود که در ادوار قبل اینگونه نبود.
عبداله تقی‌پور با بیان اینکه در دوره های قبل کار انجام می‌شد و شهرداری به دنبال بودجه بود گفت: اما در دوره شورای پنجم در بسیاری از زمینه‌ها بودجه در نظرگرفته شد و این شهرداری بود که نتوانست از این بودجه‌ها استفاده کند‌.
رییس کمیسیون محیط زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه چارچوب مشخصی برای خدمات دهی شورای آینده در شورای پنجم ایجاد شد گفت: شورای ششم می‌تواند با بهره گیری از این چارچوب بسیار موفق عمل کند.
وی با اشاره به سومدیریت در اوایل دهه هفتاد در شهرداری گفت: از زمانیکه دولت شهرداری‌ها را به حال خود رها کرد شهرداری با فروش و تفکیک باغات مجبور به تامین هزینه های خود شد که این عملکرد موجب از بین رفتن باغ شهر تبریز شد.
تقی‌پور با اشاره به سیاست توسعه پایدار فضای سبز شهرداری تبریز در شورای پنجم شهر گفت: در این دوره به سمت توسعه پایدار از طریق کاشت درخت و درختچه حرکت شد که امیدواریم در آینده نتیجه آن دیده شود.
وی با اشاره به منابع آلودگی هوای شهر تبریز گفت: در کنار صنایع و خودرو ها نحوه شهرسازی و بلند مرتبه سازی نیز در تشدید موضوع تاثیر گذار بوده است.
این عضو شورای پنجم شهر تبریز با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه خدمات گفت: سعی شد در زمینه بودجه و برنامه ریزی برای خدمات شهری و اصلاح ساختار ها تلاش شود و شاهد اتفاقات خوب در این حوزه بودیم.
شکور اکبرنژاد دیگر عضو کمیسیون نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در شورای پنجم گفت: چهاردوره به عنوان نماینده شهروندان تبریزی در مجلس و شورای شهر حضور داشتم که همواره سعی کردم از حق و حقوق بیت المال صیانت کنم که امیدوارم شهروندان از ما راضی باشند.
محرم محمدزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در این دوره از شورای شهر در کمیسیون ها انجام شد گفت: امیدواریم شورای آینده نیز از تجربیات کارشناسان دانشمند کمیسیون خدمات استفاده کنند و در راستای پیشرفت تبریز قدم بردارند.

در پایان جلسه از کارشناسان، کارمندان شورای شهر همکار در کمیسیون، دبیرخانه شورای شهر و روابط عمومی و اموربین الملل شورای شهر تقدید شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار