خبر/

تعطیلی سراسری پیشنهاد وزارت بهداشت برای کنترل کرونای دلتا

1400/05/09 - 23:40 - کد خبر: 48289
علیرضا رئیسی

نصر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی درباره میزان شیوع ویروس کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش نصر، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد: کسی که بیمار شده است یکی از ما بیماری را به او منتقل کرده‌ایم و برای تعطیلی اصناف باید از قبل اعلام کنیم چرا که ممکن است ماده فاسد شدنی در یک واحد صنفی وجود داشته باشد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: وقتی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر ۴٠ درصد رسیده است یعنی در عمل توصیه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، رستوران مهمترین مکان انتقال ویروس است، اما همچنان مردم به رستوران می‌روند و یکسال بوده که می‌گوییم سفر عامل انتقال بیماری است ولی برخی همیشه قوانین را میشکنند و با این افراد باید با سخت‌ترین شکل ممکن برخورد شود.

آخرین اخبار محدودیت های کرونایی
رئیسی اظهار کرد: ما منع تردد بین شهری می‌گذاریم و برخی به بهانه‌هایی مانند بیماری می‌روند و مجوز تردد می‌گیرند و همین عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی باعث شده است که بیمارستان‌ها پُر شوند و باید دانست که ویروس دلتا به شدت عامل افزایش موارد ابتلا در آمریکا و اسپانیا و بسیاری کشور‌ها شده است و در این کشور‌ها به دلیل درصد بالای واکسیناسیون نسبت به ما میزان مرگ و میر پایین‌تر است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیش از ٣٠ درصد ۶٠ سال به بالا ثبت نام و برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند و اگر به بیمارستان‌ها مراجعه کنید می‌بینید که از ١٠٠ بیمار بستری ١٠ مورد واکسن زده اند و از این ١٠ نفر ٧ نفر یک دوز واکسن زده اند و درخواست داریم مردم بعد از اعلام اولویت واکسیناسیون مراجعه کنند و در برخی استان‌ها ۴٠ درصد یک گروه سنی برای تزریق واکسن مراجعه کرده‌اند.
رئیسی ادامه داد: تعطیلی سراسری گسترده سفت و سخت با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی به نظر ما تنها راه کنترل و مقابله با کرونای دلتاست و این از منظر کارشناسی پیشنهاد وزارت بهداشت محسوب می‌شود.
رئیسی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد و بیماریابی و واکسیناسیون در قالب این طرح ادامه دارد و همچنان تست‌های رپید از بیماران گرفته می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار