رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عجب‌شیر:

دو نفر از مصدومان حادثه فولاد «سپهر شرق» در عجب‌شیر جان باختند

1400/05/09 - 17:22 - کد خبر: 48279
عکس

نصر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عجب‌شیر گفت: ۲ نفر از چهار مصدوم حادثه فولاد «سپهر شرق» که هفته گذشته بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی کوره و پاشش مذاب دچار سوختگی شده بودند، جان باختند.

به گزارش نصر، ناصر فلاح روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو نفر که به علت شدت سوختگی به بیمارستان سینای تبریز اعزام شده بودند، پس از چند روز بستری، روز گذشته در این بیمارستان دیده از جهان فرو بستند.
وی نام جان‌باختگان این حادثه را «هادی علی‌نژاد اصل» و «منوچهر کیائی» عنوان کرد و اظهار داشت: در این حادثه مواد مذاب به ارتفاع حدود ۱۵ متر فوران کرده و چهار کارگر حاضر در اطراف کوره را دچار سوختگی کرده بود.
به گفته وی حال عمومی دو نفر دیگر که در این حادثه دچار سوختگی شده بودند، خوب است. 
به گزارش ایرنا واحد فولادسازی «سپهر شرق» عجب‌شیر از نوع کوره القایی است و در این نوع از خطوط تولید شمش فولادی، کارگران به صورت دستی یا از طریق تجهیزات کوره‌ها را شارژ می‌کنند تا قراضه آهن یا انواع دیگر مواد اولیه پس از ذوب به قالب‌های شمش هدایت شود.
پاشش مذاب در کوره‌های القایی گاه‌وبیگاه موجب سوختگی کارکنان این بخش می‌شود و به همین دلیل کار در این بخش از واحد فولادسازی همواره با احتمال وقوع حوادث اینچنینی همراه است.
انتهای پیام/

پژوهشیار