شهردار کلانشهر تبریز در بازدید از غرفه «نصر» مطرح کرد:

نصر رسانه ای شفاف و فعال در حوزه زیست محیطی استان

1398/08/03 - 13:24 - کد خبر: 4827
ایرج شهین باهر، غرفه، نصر

نصر: شهردار کلانشهر تبریز «نصر» را رسانه ای شفاف و فعال در حوزه زیست محیطی استان عنوان کرد.

به گزارش نصر، طی چهارمین روز از دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی، «ایرج شهین باهر» شهردار کلانشهر تبریز از غرفه آژانس خبری، تحلیلی نصر، بازدید کرد.

«ایرج شهین باهر» در گفت و گو با نصر، رسانه ها را چشم و گوش ملت و دولت عنوان کرد و گفت: رسانه ها به عنوان دریچه ای حقیقی به سوی مسائل اجتماعی، مدنی، فرهنگی و سیاسی جامعه نقش مهمی در شناخت و تعریف از شرایط حاکم بر جامعه دارند، رسانه های استان چشم و گوش ما هستند و تلاش های ما نیز بر انعکاس های خبری آن ها در راستای بهبود وضعیت شهری و رفع نواقص استوار است.

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه دهمین دوره از نمایشگاه مطبوعات استان با استقبال ویژه بازدیدکنندگان همراه بوده است، ادامه داد: در این دوره شاهد پویایی بیشتر رسانه های استان در معرفی توانایی های خود هستیم که به دنبال این پویایی شاهد مردم نیز برای شناخت رسانه های خود قدم بر این نمایشگاه می گذارند و از نزدیک با روند تولیدات اخبار از نزدیک آشنا می شوند.

شهین باهر در ادامه  مشکلات عمده جامعه را در حوزه فرهنگ عنوان کرد و رسانه ها را شاه کلید رفع و تصحیح آن دانست و افزود: بیشتر مشکلات جامعه ما به حوزه فرهنگ برمی گردد لذا در سال های اخیر اعتماد مردم به رسانه ها، عاملی نویدبخش در راستای رفع نواقص و بهبود وضعیت حاضر محسوب می شود که در این زمینه تبریز همانند ادوار گذشته می تواند اتفاقات بزرگی را در زمینه فرهنگ سازی در دل جای دهد.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید به اینکه رسانه ها در تعیین وظایف دستگاه ها نقش بسزایی دارند، ادامه داد: متاسفانه برخی از دستگاه ها در سایه شهرداری پنهان شده اند و از وظایف ذاتی خود سر باز می زنند، لذا رسانه ها با توجه به رسالت حقیقت گویی خود می توانند، شفاف گر وظایف دستگاه ها باشند.

شهین باهر در ادامه با اشاره به اظهارات پیشین خود مبنی بر اینکه «اگر ما نصر را ۵۰ سال پیش داشتیم، فضای سبزمان از دست نمی رفت »، گفت: حرف من بدون تعارف بود، چراکه همیشه سخن خود را شفاف بیان کرده ام، رسانه هایی که واقعا به مسائل زیست محیطی اهمیت می&undefined;دهند و به مطالبات مردم رسیدگی می کنند سبب بهبود شرایط می شوند، ما نیز در تلاشیم تا با کمک آن ها شرایط زیست محیطی شهر را سامان ببخشیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه آسیب های زیست محیطی که در شهر وجود دارد، به دست دستگاه های مربوطه به طور کامل رفع نمی شوند، این مسئله ای مهم و قابل تامل است.

شهین باهر در ادامه از مهم ترین برنامه های شهرداری تبریز در راستای توسعه فضای سبز، سخن به میان آورد و گفت: ما سال ۹۹ را سال فضای سبز اعلام می کنیم و توسعه فضای سبز شهرمان را در راس امور خود قرار خواهیم داد.

وی در ادامه همچنین توسعه و بهبود شرایط دستگاه های حمل و نقل شهری بخصوص مترو تبریز و احداث پارک های محلاتی را از دیگر برنامه های شهرداری تبریز در سال آینده عنوان کرد.

شهین باهر در خاتمه، اظهار داشت: از دیگر برنامه های جاری شهرداری تبریز، تکمیل اتوبان ولایت است که به عنوان پنجمین راه دسترسی به تبریز در حال پیگیری بوده و همچنین اتمام احداث پارک بزرگ تبریز است که اقدامات ویژه ای در راستای تکمیل آن اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار