رئیس مرکز بهداشت تبریز؛

واکسیناسیون کرونا طی روزهای تعطیل هم در تبریز انجام می‌شود

1400/05/07 - 21:04 - کد خبر: 48191
واکسن کرونا

نصر: رئیس مرکز بهداشت تبریز با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شهرستان واکسینه شده‌اند، اعلام کرد: واکسیناسیون کرونا طی روزهای تعطیل هم در تبریز انجام می‌شود.

به گزارش نصر، احمد مردی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: روند واکسیناسیون امروز و فردا نیز از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۷ ادامه می‌یابد و اکنون ۳۰ مرکز در تبریز واکسیناسیون اقشار مختلف مردم را بر عهده دارند.
به گفته وی ۲۶ مرکز از این تعداد جزو مراکز سلامت و چهار مرکز دیگر نیز تجمیعی شامل منبع، ساری‌زمه، نصف‌راه و نمایشگاه بین‌المللی است.
وی ادامه داد: ۹۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال، ۸۰ درصد افراد گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و ۷۰ درصد افراد ۶۰ تا ۶۵ سال در شهرستان تبریز واکسینه شده‌اند.
وی یادآور شد: اکنون متولدان ۱۳۴۵ و پایین‌تر زیر پوشش واکسیناسیون قرار دارند و روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در شهرستان تبریز واکسینه می‌شوند.
وی اضافه کرد: بیماران دیابتیک، دارای فشار خون و بیماران قلبی و پیوندی که در سال ۱۳۵۰ متولد شده‌اند نیز با ثبت‌نام در سامانه سلامت یا ارائه گواهی پزشک می‌توانند در طرح واکسیناسیون شرکت کنند.
آغاز واکسیناسیون معلمان علیه کرونا در تبریز
رئیس مرکز بهداشت تبریز به آغاز واکسیناسیون معلمان این شهرستان علیه کرونا از روز جاری اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون اساتید دانشگاهی نیز از روز شنبه پیش‌رو آغاز می‌شود.
دکتر مرادی این را هم یادآوری کرد که از هفته آینده واکسیناسیون خبرنگاران تبریز هم آغاز خواهد شد.
به نقل از وزیر بهداشت در حال حاضر واردات واکسن به خوبی انجام می‌شود و واکسن داخلی هم به سطحی از تیراژ رسیده که وزارت بهداشت دلگرمی بیشتری برای حمایت و دریافت واکسن داخلی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار