تاکتیک آمریکا: از کار انداختن حدادی/

دومین باخت سنگین تاریخ بسکتبال در المپیک

1400/05/06 - 15:11 - کد خبر: 48147
بسکتبال

نصر: تیم بسکتبال آمریکا موفق شد با نتیجه 120-66 تیم ایران را در دومین بازی خود در رقابت های المپیک توکیو در گروه A در هم بشکند.

به گزارش نصر، هیچکس از پیروزی آسان تیم بسکتبال مردان آمریکا در دومین بازی خود در گروه A برابر ایران در روز چهارشنبه تعجب نکرد.
 
اما آمریکایی ها که در Saitama Super Arena پیروزی 120-66 را کسب کردند، باید از نحوه پیروزی خود و نه فقط نتیجه بازی، خشنود باشند. گرگ پوپویچ، مربی تیم آمریکا، بر اهمیت "0.5 تصمیمات" تاکید کرده است؛ بازی غریزی و تصمیم‌گیری برای شوتزنی، دویدن یا پاس دادن در نیم ثانیه به جای بررسی صحنه و متوقف کردن حمله.
در واقع تیم ایالات متحده در پیروزی برابر ایران بسیار قاطع تر از آنچه در هنگام باخت در بازی افتتاحیه برابر فرانسه نشان داده بود، بازی کرد. آمریکایی ها خیلی زود به پرتاب های سه امتیازی در همان اوایل بازی رو اوردند و ایرانی های را با انتقال توپ خود غافلگیر کردند. هنگامی که آمریکا مجبور به انجام بازی در نیمه زمین شد، آمریکایی ها  توپ را بدون خودخواهی به حرکت درآوردند و توانستند در این بازی به صورت متعادل گلزنی کنند و شش بازیکن این تیم کار خود را با کسب امتیازات دو رقمی به پایان رساندند. تیم آمریکا 34 پاس گل را در 42 بسکت به ثبت رساند و آمار تحسین برانگیز 19-39 شوت از عمق را از خود به جا گذاشت.
دامیان لیلارد در این بازی بسیار تاثیرگذار ظاهر شد و با کسب 21 امتیاز و ثبت هفت پرتاب سه امتیازی در یک بازی، پس از نمایش پراشتباه خود در بازی قبلی که نقشی اساسی در باخت برابر فرانسه داشت، در بازی برابر ایران درخشید. گارد Portland Trail Blazers دارای یک نشانه گیری دقیق و شگفت انگیز از عمق برای پرتاب های سه امتیازی است که باعث می شود قوس زمین بازی کوتاهتر و مانند زمین بازی بچه ها به نظر برسد.
 
پوپوویچ پس از باخت برابر فرانسه به دنبال ثبات بیشتر در دفاع بود و تیمش با استحکامی عالی به خوبی به این انتظار پاسخ داد، البته در برابر رقیبی بسیار ضعیف تر. آمریکایی ها 37 امتیاز از 23 توپگیری مقابل ایران به دست آوردند و هرگز به حریف خود اجازه طرح ریزی حرکات تهدیدآمیز را ندادند.
 
بزرگترین آزمون مسابقه آمریکایی ها حامد حدادی بود، اما آنها با دفاع منضبط و با بهره گیری از عدم سرعت حدادی در انتقال توپ با ستاره ایران مقابله کردند. حدادی که به مدت پنج سال و از سال 2008 تا 2013 در NBA بازی کرده است، با 15 امتیاز و 6 ریباند به کار خود در این بازی پایان داد. ایران فقط 37 درصد پرتاب توپ از زمین داشت.
پیروزی آمریکایی ها با اختلاف 54 امتیاز برابر ایران، پس از پیروزی چینی ها در بازیهای 2016 ریودوژانیرو با 57 امتیاز اختلاف، دومین پیروزی برابر حریف با بیشترین اختلاف امتیاز بود.
تیم آمریکا روز شنبه بازی های خود در گروه A را با مسابقه برابر جمهوری چک را به پایان می برد. پیروزی مقابل جمهوری چک که توسط گارد سابق ویزارد واشنگتن، توماس ساتورانسکی، هدایت می شود، آمریکا را به مرحله حذفی هشت تیمی مسابقات خواهد رساند. فرانسه و جمهوری چک نیز در دیگر بازی امروز قرار است به مصاف یکدیگر بروند.
انتهای پیام/

پژوهشیار