مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور؛

مشکلی در تامین آب فصل پاییز نداریم/تامین آب ۷۰۲ روستای خوزستان به‌زودی

1400/05/05 - 21:03 - کد خبر: 48106
رهاسازی آب، سد

نصر: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه به‌زودی آب ۷۰۲ روستای خوزستان به صورت پایدار تامین می‌شود، گفت: با مدیریت منابع موجود حتی در پاییز دغدغه کمبود آب نخواهیم داشت، ورودی آب به سدها کاهش داشته است، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا زمان شروع بارش، قطعی آب نخواهیم داشت.

به گزارش نصر، «حمیدرضا جانباز» روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از کم آبی ناشی از مخازن آب سدها که موجب کاهش میزان دبی (خروجی) رودخانه ها شد و بر وضعیت تامین آب احشام و کشاورزی تاثیر گذاشت، در حال حاضر دبی خروجی آب سدها به گونه ای تنظیم شده که نه تنها آب تامین شده، بلکه نگرانی بابت کمبود در پاییز نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی همه دستگاه ها برای تامین آب، افزود: از ۷۰۲ روستا که مشکل آبرسانی داشتند حدود ۵۰۰ روستا تا پایان سال مشکلاتشان حل می شود و به زودی آب تمام این مناطق به صورت پایدار تامین می شود.
به گفته جانباز، آب شرب ۷۵ درصد جمعیت استان خوزستان از آب های سطحی تامین می شود که این رقم برای کل کشور ۵۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به گرمای هوا در اکثر نقاط کشور طی روزهای گذشته، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه ای بود که در اکثر نقاط کشور در زمینه تامین آب شرب با مشکلی مواجه نشدیم.
وی افزود: هشت هزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که تاکنون با مشکلی مواجه نشده اند.
جانباز تاکید کرد: امسال گرمترین سال را داشتیم اما تمام تلاش سازمان برای تامین آب روستاها و تقویت ناوگان انجام شد که دریافت اعتبارات از خزانه، به افزایش سرعت خدمات رسانی در سطح کشور کمک می کند.
وی درخصوص وضعیت تامین آب شرب اصفهان نیز اظهار داشت: در این شهر سامانه ای پنج میلیون نفری داریم که اکثر شهرها و روستاها را آب رسانی می کند، طی سال‌های گذشته میزان تامین آب به دلیل کمبود منابع و کمی بارش ها، افزایش نداشته است که نیاز به رسیدگی دارد.
وی افزود: طی سه روز آینده با کاهش دمای هوا پایداری در تامین آب شرب کشور را شاهد خواهیم بود و از شرایط سخت فعلی عبور می کنیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان در تهران، تصریح کرد: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد یک درصدی در مصرف آب هستیم که نشان می دهد تهرانی‌ها ۱.۵ درصد کمتر آب مصرف کرده اند.
وی با بیان اینکه با مدیریت منابع موجود حتی در پاییز دغدغه کمبود آب نخواهیم داشت، تاکید کرد: در ورودی آب به سدها شاهد کاهش بودیم اما با برنامه ریزی های انجام شده تا زمان شروع بارش، قطعی آب نخواهیم داشت.
جانباز در خصوص قطع آب پرمصرف‌ها نیز گفت: هشدارها به این مشترکان داده شده است اما به دلیل شرایط موجود و وجود ویروس کرونا اقدامی صورت نگرفته است
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند، خاطرنشان کرد: انشعابات مشترکان ساختمانی یکی از مشکلاتی است که طی سال های گذشته درصدد رفع آن بودیم تا مصرف هر مشترک به طور جداگانه ارزیابی شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص مشکلات قطعی برق هفته های گذشته نیز گفت: با هماهنگی انجام شده با شرکت توانیر کمترین آسیب در این زمینه را داشتیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار