مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان:

ثبت‌نام دومین دوره آموزشی روزنامه نگاری در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1400/05/05 - 14:28 - کد خبر: 48088
روزنامه نگاری

نصر: مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان شرقی گفت: نام نویسی از علاقه‌مندان به شرکت در دومین دوره آموزشی مجازی روزنامه نگاری مقدماتی در استان آغاز شد.

به گزارش نصر، مرتضی شفیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دوره های آموزشی حضوری خانه مطبوعات استان، استقبال از کارگاه های آموزشی و دوره های مجازی گسترش یافته و شاهد اقبال فعالان رسانه‌ای استان از دوره آموزشی مجازی روزنامه نگاری مقدماتی بوده ایم.
مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان شرقی با بیان این‌که نام نویسی از علاقه‌مندان به شرکت در دومین دوره آموزشی مجازی روزنامه نگاری مقدماتی در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد:  این دوره آموزشی نیز با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم بر کشور و استان، به صورت مجازی برگزار می‌شود.
شفیعی ادامه داد: این دوره در قالب 10 جلسه و در سرفصل‌های اصول خبرنویسی، روش های مصاحبه، گزارش‌نویسی، قانون مطبوعات و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای برگزار می‌شود، افزون بر این‌که کارگاه آموزشی آشنایی با جرائم سایبری رسانه نیز به صورت ضمنی پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی شرکت کنندگان در آزمون پایان دوره شرکت خواهند کرد و افرادی که بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند، ضمن دریافت گواهی‌نامه مربوطه، به رسانه‌های مکتوب و مجازی استان جهت فعالیت معرفی خواهند شد و مجوز حضور در دوره های پیشرفته یا تکمیلی را خواهند داشت.
شفیعی یادآور شد: نام‌نویسی در دوره برای عموم آزاد بوده و اعضای خانه مطبوعات استان و خبرنگاران شاغل در رسانه‌های دارای مجوز از تخفیف 50 درصدی هزینه شرکت در دوره برخوردار بوده‌ و همچنین کارمندان روابط عمومی نهادهای دولتی و غیردولتی با ارائه معرفی‌نامه معتبر از تخفیف 25 درصدی ثبت نام بهره مند می شوند.
مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان شرقی، با اشاره به این‌که دوره آموزشی تکمیلی تا پایان تابستان؛ با مشارکت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز برگزار می شود، گفت: چند دوره آموزشی تخصصی نیز طراحی و برنامه‌ریزی شده که به زودی فراخوان نام‌نویسی از علاقه‌مندان منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار