بازیکن تیم ملی امید کشور؛

حضور در لیگ های معتبر اروپایی بسکتبال بزرگ ترین آرزوی من است

1400/05/05 - 14:53 - کد خبر: 48086
سجاد پذیرفته

نصر: بازیکن تیم ملی بسکتبال امید کشور در حال حاضر تنها آرزوی حرفه‌ای خود را در ورزش بسکتبال بازی در تیم‌های بزرگ اروپایی ذکر کرد.

به گزارش نصر، سجاد پذیرفته در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شروع فعالیت خود در رشته بسکتبال اظهار کرد: از سال ۸۶ و در ۱۱ سالگی وارد رشته ورزشی بسکتبال شدم و در سال ۸۷ با تیم آموزشگاهی بسکتبال اهر در مسابقات استانی شرکت و در سال ۸۸ به عنوان بهترین بازیکن استان انتخاب شدم؛ همچنین در سال ۹۰ بعد از بازی در قهرمانی کشور به اردوی تیم دانش آموزی دعوت شدم و بین سالهای ۹۱ تا ۹۲ در لیگ دسته یک استانی و سوپرلیگ در تیم شهرداری تبریز به عنوان جوانترین بایکن و پدیده سوپر لیگ کشورانتخاب شدم.
وی افزود: بعد از بازی در تیم شهرداری تبریز جواز حضور در تیم ملی جوانان را کسب و در مسابقات جهانی کشور صربستان به همراه این تیم شرکت کردم و سپس در سال ۹۳ به همراه تیم شهرداری تبریز قهرمان سوپرلیگ ایران شدم که این قهرمانی آغازی شد برای حضور در اردوی تیم ملی امید کشور و اعزام به مسابقات «ویلیام جونز» در کشور چین.
وی ادامه داد: به دلیل کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات ویلیام جونز و انجام بازی های خوب در این مسابقات به عنوان بهترین بازیکن بازی فینال انتخاب شدم.
این بازیکن تیم ملی امید ایران افزود: بعد از بازگشت به کشور به تیم پتروشیمی بندر امام(ره) پیوستم و با این تیم در جام باشگاه های آسیا با تعداد ۸ بازیکن که به ارتش ۸ نفره معروف بود، مقام اول جام باشگاه های آسیا را کسب کردیم و در سال بعد به تیم ذوب آهن رفته و در این تیم نیز با نظرسنجی مردمی بهترین بازیکن ایران انتخاب شدم.
وی اضافه کرد: در سال ۹۹ به عضویت تیم شورای شهرداری قزوین درآمدم که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقه ای برگزار نشد تا اینکه امسال به تیم شهرداری گرگان، قهرمان باشگاه های ایران  پیوستم که در صورت مناسب بودن وضعیت کرونایی در شهریور ماه به مسابقات جام باشگاه های آسیایی اعزام خواهیم شد و امیدوارم با این تیم در جام باشگاه های آسیا پرچم پرافتخار ایران را برافراشته کنیم.
وی  در خصوص احتمال دعوت به تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: در حال حاضر از بازیکنان اصلی تیم ملی امید هستم و با توجه به اینکه تیم ملی ایران در مسابقات المپیک توکیو حضور دارد، بازیکنان بزرگی از جمله حامد حدادی، ارسلان کاظمی، صمد نیکخواه بهرامی، محمد حسن زاده و جمشیدی، به عنوان مهره های اصلی و نسل طلایی تیم ملی هستند که میانگین سنی هرکدام بیشتر از ۳۰ سال است و در صورت شروع پوست اندازی در تیم ملی، به احتمال زیاد بازیکنان جدید به تیم ملی ایران اضافه خواهند شد که امیدوارم من نیز جزو این نفرات باشم.
پذیرفته ضمن قدردانی از زحمات خانواده، مربیان و اعضای هیأت بسکتبال اهر که در راه رسیدن به این افتخارات او را یاری کرده اند، گفت: شهرستان اهر یکی از پرافتخارترین شهرهای آذربایجان شرقی در حوزه‌ی ورزش و خصوصا ورزش بسکتبال است که امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مسئولان در خصوص تهیه امکانات این رشته‌ی پرطرفدار، زمینه و فرصتی برای دوستداران این ورزش فراهم شود تا  ورزشکاران این رشته بتوانند با تیم اهر یا در تیم های معتبر استانی و ملی حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی تاکید کرد: پیشرفت و توسعه‌ در هر رشته‌ی ورزشی نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان و صاحب نظران ورزشی است و در این میان تشویق و ترغیب خانواده‌ها و مسئولان نیز می‌تواند جرقه ای بزرگ در موفقیت افراد در ورزش و قهرمانی باشد و هیأت بسکتبال شهرستان اهر نیز از جمله هیأت‌های فعال و پویایی است که با درخشش در رده‌های مختلف سنی در سطح استان و کشور، بازیکنان با استعدادی را از سنین پایه تا جوانان پرورش داده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار