مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه؛

صف مقابل مکانهای سوخت ارومیه ناشی از تعطیلی جایگاه‌های شهرداری است

1400/05/05 - 14:08 - کد خبر: 48083
جایگاه‌های CNG

نصر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد افزایش صف مقابل مکانهای سوخت CNG در این شهر هستیم که ناشی از تعطیلی تعدادی از جایگاه‌های سوخت متعلق به شهرداری است.

به گزارش نصر، احمد مجرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه ۳۴ جایگاه سوخت " سی ان جی" در  ارومیه وجود دارد، گفت: هفت جایگاه تحت تملک شهرداری ارومیه بوده که از این تعداد چهار جایگاه تعطیل است.
وی افزود: البته تعداد هفت جایگاه‌های سوخت CNG متعلق به شهرداری ارومیه تعطیل بود که سه جایگاه به مدار فعالیت بازگشته ولی هنوز کافی نیست.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در رابطه با چرایی تعطیلی جایگاه‌های سوخت شهرداری ارومیه، گفت:   تعدادی به دلیل بدهی و تعدادی نیز به دلیل ایرادات فنی و ایمنی پرخطر تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم آورد تا مردم به استفاده از سوخت‌های پاک تشویق شوند، گفت: به منظور دستیابی به آسمان پاک، روزانه بطور میانگین ۷۸۰ هزار متر مکعب CNG در ارومیه و شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی مصرف می شود.
مجرد ادامه داد:  در راستای صرفه جویی مصرف بنزین و جلوگیری از آلودگی هوا استفاده از سوخت پاک (CNG) نقش بسیار عمده ای در حفظ سلامت محیط زیست را ایفا میکند
وی با اشاره به اینکه در سطح مرکز و شهرهای شمال آذربایجان غربی تعداد ۷۵ باب جایگاه عرضه سوخت CNG مشغول ارائه خدمات به رانندگان هستند، اظهار داشت: از این تعداد، ۳۶ باب تک منظوره و ۳۹باب دومنظوره است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: براساس قانون و مقررات جاری شرکت، تمامی جایگاههای فعال دارای استاندارد های ایمنی و فنی بوده و با تمام ظرفیت مشغول بکار می باشند و بدیهی است اگر براساس بازدید ادواری سازمان استاندارد و اداره CNG این شرکت، مولفه های فنی و ایمنی در یک جایگاهی دچار نقص باشد بلافاصله به جهت اهمیت ایمنی، جایگاه و مشتری تعطیل می شود.
به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر مشکل جایگاه های سی ان جی به دلیل تعطیلی جایگاه های شهرداری ، معضلات زیادی را برای شهروندان ارومیه ای ایجاد کرده است.
در ارومیه، حدود ۳۰۰ هزار خودرو وجود دارد ولی تعداد خودروهای با سوخت سی ان جی مشخص نیست.
انتهای پیام/

پژوهشیار