خبر/

مجتمع گردشگری نوردوز جلفا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

1400/05/05 - 13:18 - کد خبر: 48079
پایانه نوردوز

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مجتمع گردشگری کمتال در بخش نوردوز شهرستان جلفا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده روز سه شنبه در بازدید از این مجتمع با اشاره به بررسی موانع و تسهیل امور اجرایی این طرح در کارگروه رفع موانع تولید آذربایجان شرقی،  گفت: به دنبال تشکیل این جلسه آخرین وضعیت مجتمع گردشگری کمتال واقع در منطقه گردشگری نوردوز مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت منطقه گردشگری نوردوز و استقبال همیشگی گردشگران استان از این منطقه، مجتمع گردشگری کمتال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حجم ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.
بایرام زاده اظهار کرد: ساخت این مجتمع گردشگری با مساحت ۵۹۸ مترمربع در حال اجرا بوده و با اتمام آن برای ۳۵ نفر به‌ صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه تصمیمات لازم در راستای تسهیل روند اجرایی این پروژه در جلسه رفع موانع تولید مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این مجتمع شامل مراکز خدماتی، رفاهی، اقامتی و رستوران است که پس از اتمام مراحل اجرایی مورد بهره‌برداری و ارائه خدمات به گردشگران قرار خواهد گرفت.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین از لغو مجوز فعالیت یک دفتر خدمات مسافرتی در تبریز خبر داد و بر نظارت مستمر به فعالیت شرکت‌ها و دفاتر مسافرتی و گردشگری استان تاکید کرد.
وی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در استان و رعایت حقوق شهروندی با هدف افزایش رضایتمندی هر چه بیشتر گردشگران، بازرسی مستمر از فعالیت اماکن و تاسیسات گردشگری صورت می‌گیرد.
بایرام زاده با بیان این‌که طی این بازدیدها عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی و تعیین قرار می‌گیرند، افزود: به دنبال بررسی‌های انجام‌شده، مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی "ائل گشت" به سبب تخلفات آیین‌نامه‌ای،   لغو شد.
وی کرد: نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان شرقی توسط معاونت مزبور به‌صورت مستمر در حال انجام است و با دفاتری که قوانین را رعایت نکنند برخورد جدی انجام می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار