استاندار تاکید کرد

لزوم تسریع در تزریق واکسن کرونا در آذربایجان شرقی

1400/05/04 - 21:35 - کد خبر: 48037
جلسه ستاد استانی کرونا، محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر تسریع در تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف در استان تاکید کرد و گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم‌چنان باید مورد توجه قرار گیرد و فرمانداران الزامات و محدودیت‌های هرکدام از شرایط کرونایی را به طور جدی اعمال کنند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در سی و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی از معدود استان‌هایی است که وضعیت شیوع کرونا در آنها تقریبا ثابت است، افزود: در حال حاضر ۴ شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند؛ اما احتمال قرمز شدن سایر شهرستان‌ها هم وجود دارد که باید برای این وضعیت آمادگی داشته باشیم.
وی، ثابت یا رو به کاهش بودن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا را نتیجه واکسیناسیون عمومی در کشور دانست و گفت: با توجه به تاثیر مثبت واکسن در روند شیوع بیماری، باید در تزریق واکسن به گروه‌های هدف تسریع شود.
وی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل در کنترل شیوع کرونا ذکر کرد و گفت: اگرچه آذربایجان شرقی از نظر شیوع بیماری، آخرین استان است، اما وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌ها در روزهای اخیر مناسب نبوده است.
پورمحمدی به فرمانداران استان دستور داد تا الزامات و محدودیت‌های مربوط به هرکدام از شرایط کرونایی به ویژه ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز را به صورت جدی اعمال کنند تا بتوانیم با کمترین آسیب از موج پنجم بیماری عبور کنیم.
وی با تاکید بر این‌که نباید در جامعه عادی‌انگاری شود، افزود: تجمعات غیرضروری باید به حداقل برسد و صداوسیما و رسانه‌ها نیز هم‌چون گذشته مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشویق کنند.
به نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان شرقی، وی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به واکسیناسیون عوامل اجرایی و نظارت انتخابات، گفت: تزریق واکسن به کسانی که در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف هستند و ماموریت مهمی به آن‌ها محول شده است یک امر بدیهی است و خوشبختانه توانستیم انتخابات را بدون مشکل خاصی از نظر بیماری کرونا سپری کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار