فرج قلیزاده در سخنان میان دستور شورا؛

شهرداری به قلک شهر تبدیل شده

1400/05/03 - 11:06 - کد خبر: 47947
فرج قلیزاده

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: به لحاظ نیروی انسانی شهرداری به قلک شهر تبدیل شده و هرکس هم که توان دارد افراد خودش را وارد بدنه می‌کند.

به گزارش نصر، "فرج محمد قلی‌زاده" در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر در سخنان میان دستور گفت: تعجب می‌کنم که چرا حاکمیت مدیریت شهرداری در کشور را اینگونه رها کرده است.
وی در این رابطه ادامه داد: دلیل اینکه می‌گوییم حاکمیت شهرداری‌ها را رها کرده این است که آخرین قانون جامع شهرداری‌ها مربوط به ۶۶ سال قبل است.
عضو حقوق دان شورای پنجم تبریز گفت: شورای شهر هم عملا ساختار ندارد و یک نمونه هم این است که تمام اعضای کمیسیون‌ها هرچه تجربه داشته‌اند با خود می‌برند.
وی با انتقاد از ساختار شهرداری گفت: ساختار شهرداری در این چهل سال فقط افزایش یافته و هیچ پیشرفتی نداشته و خروجی نارضایتی مردم است.
قلی‌زاده گفت: نظارت بر مدیریت شهرداری معنی ندارد و اینکه وقتی شور تخلفات درآمد رسیدگی کنیم معنی ندارد.
وی اضافه کرد: دلیل آخری که دولت شهرداری‌ها را رها کرده است تامین بودجه است.
عضو شورا گفت: در تمام دنیا بودجه شهرداری با مالیات تامین می‌شود اما شهرداری‌های ما با تغییر کاربری و تراکم فروشی اداره می‌شود.
وی افزود: متاسفانه مردم و نخبگان هم شهرداری‌ها را رها کرده‌اند.
وی تصریح کرد: انتخابات شوراها هم دارای اشکال است زیرا هیچ ساختاری پشت این انتخابات نیست، اگر اتفاق خوبی هم در شورا و شهرداری می‌دهد توان شخصی افراد است و کسی از کارهای درست حمایت نمی‌کند.
وی ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی شهرداری به قلک شهر تبدیل شده و هرکس هم که توان دارد افراد خودش را وارد بدنه می‌کند، برای هر پست اداری شهرداری به پنج نفر حقوق داده می‌شود. وی افزود: این در حالی است که درآمد شهرداری غیرپایدار و از طریق تراکم فروشی است که شهر را ویران می‌کند.
وی اظهار داشت: ما کلانشهر اداره می‌کنیم در حالیکه اختیارات مربوط به سال ۱۳۳۴ بوده که هر ساله هم کم می‌شود.
قلیزاده افزود: شورای پنجم در کنار تمام معایب انباشت تجربه داشت و آیین کار در اولین قدم تصویب شد، تدوین و تصویب برنامه پنج ساله، اصلاحات تعرفه، راه‌اندازی سامانه شفافیت مدیریت شهری و املاک، از جمله کارهای شورای پنجم بود.
وی در پایان اضافه کرد: دور پنجم ممنوعیت ترک تشریفات، ممنوعیت سفرهای خارجی را اجرایی کرد، از شورای پنجم دو نفر به ژاپن و چهار نفر به باکو رفته‌اند و شهردار تبریز هم یک بار ماموریت خارجی داشتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار