شهردار اردبیل؛

اردبیل و تاجیکستان برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کنند

1400/05/03 - 10:41 - کد خبر: 47932
عکس

نصر: شهردار اردبیل از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک بین مردم این شهر با مردم کشور تاجیکستان خبرداد.

به گزارش نصر، حمید لطف‌اللهیان روز شنبه در دیدار با معروف جان عبدالرحمان اف معاون سفیر و دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: شهرداری اردبیل با هدف برقراری تعاملات گسترده و آشنایی با پتانسیل‌های گردشگری، اقتصادی و صنعتی مردم تاجیکستان از این استان آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌باشد.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی و پرافتخار اردبیل افزود: اردبیل از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی برخوردار است ، طوری که کوه سبلان یکی از مرتفع‌ترین قله‌های ایران در این استان واقع است.
شهردار اردبیل با اشاره به مشترکات ۲ کشور ایران و تاجیکستان بیان کرد: با برگزاری هفته فرهنگی و رویدادهای هنری و ادبی مشترک سطح تعاملات و شناخت گردشگران و تجار این ۲ کشور افزایش یافته و زمینه سرمایه‌گذاری مشترک بین آنها فراهم می‌شود.
معاون سفیر تاجیکستان در ایران نیز در این دیدار گفت: اردبیل به علت واقع شدن در منطقه کوهستانی، مشترکات گردشگری زیادی با شهرهای کشور تاجیکستان دارد.
معروف جان عبدالرحمان اف افزود: بر همین اساس ما مشتاق خلق فرصت‌های جدید برای تقویت ارتباط بین تاجیکستان با استان اردبیل هستیم و علاقمندیم با امضای تفاهم‌نامه با اردبیل خواهر خوانده شویم.
انتهای پیام/

پژوهشیار