شهردار تبریز:

طول خطوط قطار شهری تبریز به ۱۷ کیلومتر افزایش یافت

1400/05/02 - 16:42 - کد خبر: 47912
مترو تبریز

نصر: شهردار تبریز گفت: با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر، طول خطوط قطارشهری تبریز از ۱۰ کیلومتر به ۱۷ کیلومتر افزایش یافت.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان پیشرفت پروژه با تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال در دوره اخیر مدیریت شهری و تکمیل خط یک حاصل شده است.
وی راه اندازی فاز سه خط یک قطارشهری و ۹ ایستگاه همان خط و رسیدن قطار به آخرین ایستگاه خط یک و خرید واگن های ساخت داخل را از اقدامات مهمر دوره پنجم مدیریت شهری تبریز اعلام کرد.
شهردار تبریز گفت: در بهمن سال ۱۳۹۸ با افتتاح فاز سوم خط یک، قطارشهری تبریز در این خط پس از ۲۰ سال انتظار به ایستگاه پایانی رسید و این امکان برای قطار و مسافرانش فراهم شد که طول مسیر خط یک را به طور کامل بپیمایند.
شهین باهر، ادامه داد: در آذر سال ۱۳۹۹ نیز با افتتاح چهار ایستگاه (میدان قطب، لاله، امام حسین (ع) و شهید باکری) واقع در خط یک قطاری شهری با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس با اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گام دیگری در جهت پیشبرد حمل و نقل پاک شهری در تبریز برداشته شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ایستگاه های ۱۴، ۱۵ و دپو ایستگاه لاله نیز در مرحله تکمیل و بهره برداری است، یادآوری کرد: کل خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷٫۲ کیلومتر در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و ۲ پایانه ابتدایی و انتهایی است.
شهین باهر، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خط ۲ قطارشهری تامین اعتبار شده است، افزود: در مجموع ۴۰ هزار میلیارد ریال برای قطارشهری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری هزینه می شود که بیش از کل هزینه هایی بوده که از زمان آغاز این طرح به آن تخصیص یافته است.
طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه،  در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.
انتهای پیام/

پژوهشیار