همزمان با هفته ملی مهارت و با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت:

افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند

1400/05/02 - 15:26 - کد خبر: 47909
عکس

نصر: مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMS) با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای در مرکز مهارتی و آموزشی سما دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند با حضور مسئولان این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش نصر، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند با حضور  امام جمعه محترم مرند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند، فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد.
 رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته ملی مهارت گفت: یکی از مشکلات عمده جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی این است که نمی توانند شغلی مناسب با رشته تحصیلی خود را بیابند و این امر موجب نرخ فزاینده بیکاری دانش آموختگان دانشگاهها می گردد.
وی در ادامه افزود: نداشتن مهارت های مورد نیاز بازار کار موجب عدم موفقیت بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه در ورود به بازار کار پس از فراغت از تحصیل است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند در این مراسم اظهار کرد: در این مرکز، دوره ‌های مهارتی مورد نیاز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال با نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار خواهد شد و دانشجویان می‌توانند با استفاده از این دوره‌ها، سطح مهارت و توانمندی خود را ارتقا داده و گواهینامه مهارتی از طرف دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای کسب کنند.
محمدحسین صادقی افزود: دانشجویان شهرستان مرند در این مرکز می‌توانند از تجربیات و مشاوره‌های استادان مجرب بهره گرفته و آینده شغلی خود را تضمین کنند و شغلی با علاقه خود به دست آوردند. دستیابی به شغل از طریق مهارت و شعار هر دانشجو یک مهارت باید راهبردی باشد و در کنار آن به سرمایه انسانی و قشر جوان به‌ویژه دانشجویان تحصیل‌کرده توجه ویژه‌ای شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند گفت: تفاهم‌نامه‌ استانی با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی شهرستان مرند در راستای برآورده کردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری در راستای انجام اهداف و مأموریت‌های سازمانی به مدت سه سال منعقد شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار