گفت و گوی نصر با دارنده سه رکورد جهانی گینس/

رکورد بروسلی را شکستم / یک وجب خاک پاک کشورم را با کل دنیا عوض نمی کنم

1400/05/03 - 07:48 - کد خبر: 47882
عقیل قارداش زاده

نصر: دارنده سه رکورد جهانی گینس گفت: رکورد اسطوره بزرگ رزمی جهان، بروسلی را شکستم .

 به گزارش نصر، عقیل قارداش زاده، برترین رکوردار رزمی کشور در سال ۱۴۰۰ و مربی و داور بین المللی فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون رئیس هیت کونگ فو وهنرهای رزمی شهرستان مرند می باشد و در کارنامه خود سابقه مربی گری دفاع شخصی نیروهای نظامی وانتظامی دارد، در گفت و گوی اختصاصی با نصر از شکستن سخت ترین و خطرناک  ترین رکورد جهان تا سختی های ثبت رکورد در ایران سخن می گوید.
 
 
ورزش را نخستین بار از چه رشته ای شروع کردید و چه شد تصمیم به ثبت رکورد در گینس گرفتید؟
 به خاطر علاقه شدید به ورزش های رزمی ازهمان دوران کودکی و در سن ۱۱سالگی با ورزش رزمی کونگ فو توا توسط استاد نورالدین مالکی که سرگرد نظامی پایگاه شکاری بودند، آشنا وکونگ فو توا  رو شروع کردم. بعد از مدتی که ایشان ازشهرستان رفتن دوباره به خاطرعلاقه شدیدی که به کونگ فو داشتم با مرحوم استاد پرویز رستملو که خود مربی توا بودن آشنا شدم و مجددا این  ورزش را ادامه دادم و در طول سال های فعالیت توانسته ام مقام اول مسابقات امادگی جسمانی نیروهای مسلح کشور در سال های 1380 و 1382،  قهرمان مسابقات آزاد فول کنتاکت و سمی کنتاکت استان وشمالغرب کشور در سال۸۶ کسب کنم.
بعد از آن از سال 1390 بعد از مشاهده  یک برنامه تلوزیونی در زمینه  رکورد شکنی نسبت به این برنامه علاقه  مند شدم و چون در خود آن  استعداد و قابلیت را می دیدم، تمرینات  رکورد زنی را شروع کردم که موفق شدم ۹ رکورد جهانی و ۳ رکورد جهانی گینس را به ثبت برسانم. همچنین علاوه بر ثبت رکورد توانسته ام عنوان اولین رکوردار رزمی ایران و مرد طلایی رکوردهای ملی ایران را ازسوی سازمان رکوردهای ملی و مدیر کل اداره ورزش وجوانان درسال۹۶ کسب کنم و در نهایت اولین و برترین رکوردار رزمی کونگ فو کارکشور انتخاب شدم.

در خصوص رکورد ها هم توضیح دهید که چه رکوردهایی را  تا به حال کسب کرده اید؟
ثبت رکورد جهانی شنای تک انگشتی (شنارفتن روی بند انگشت شصت) با ۷۴حرکت شنا در ۳۰ ثانیه که قبلا در دست اسطوره رزمی جهان بروسلی بود  سال ۹۰، ثبت رکورد جهانی مشت زنی در دمای ۸۵ الی ۹۰ درجه با ۳۴۰۰ حرکت مشت در ۱۷دقیقه و۳۰ ثانیه سال۹۳، ثبت سخت ترین و خطرناکترین رکورد جهان  و شکست رکورد ویلادیمر ژاژنیسکی، اسطوره رکوردهای جهان وگینس اهل کشور روسیه که تا به حال چندین ورزشکار متاسفانه در ثبت این رکوردها جان خود را از دست  داده اند تحمل ۱۰۵ درجه حرارت گرما به مدت ۲۰ دقیقه و۴۵ ثانیه می باشد که در سال ۹۵ توانستم از آن خود کنم. همچنین ثبت وشکست  رکورد جهانی شنارفتن وباوزنه ۶۰ پوندی روی مشت به تعداد ۲۵ حرکت شنادر ۲۵ ثانیه که این رکورد دست یک ورزشکار بین المللی امریکایی به نام ران کوپیرکه دارای چندین رکورد ثبت شده در گینس  بود که به نام یاد شهید مدافع حرم محسن حججی در سال 96 به ثبت رساندم سال ثبت رکورد شنای سوئدی به تعداد ۱۰۷ عددحرکت شنا در یک دقیقه بدون وزنه که این رکورد قبلا در دستان ورزشکاری از امریکا بود با شکستن رکورد ایشان به تعداد ۱۱۲ حرکت شنا در ۵۱ ثانیه توانستم ثبت کنم و با پیراهن وشعار من یک سپاهی ام به ثبت جهانی رساندم.
ثبت رکورد شنای سوئدی با وزنه ۴۰ پوندی به تعداد ۴۹ حرکت برروی یک پا که قبلا این رکورد در اختیار ورزشکاری از کشور عراق بود با شکستن رکورد ایشان به تعداد ۵۵ حرکت شنا توانستم این رکورد را با حمایت باشگاه تراکتور به ثبت برسانم. ثبت رکورد ضربات زانو برروی میت رزمی  با وزنه ۵ کیلویی بر روی هرپا که جمعا ۱۰ کیلو به تعداد ۸۴ حرکت در یک دقیقه با فاصله ۱۴۰ سانتی متری بود که این رکورد قبلا در اختیار ورزشکارامریکایی بود به لطف خدا بنده توانستم با غلبه بر رکورد ایشان در یک دقیقه تعداد ۹۲ ضربه به میت (تشک رزمی ) با نام یا (فاطمه الزهرا) در گینس ثبت نمایم.
 
 
چه مشکلاتی در زمینه ثبت رکورد در ایران وجود دارد؟
متاسفانه در کشور ایران در رشته های انفرادی و حمایت از ورزشکار و رکورد داران هیچ  اتفاق نیفتاده هست و هیچ کسی حمایتم نمی کند و سازمان جهانی گینس هم که نماینده ای در ایران ندارد،  برای ثبت رکورد به ایران نمی آیند و مجبور هستیم هزینه های هنگفتی پرداخت کنیم تا برای ثبت رکورد در کشور امارات که نماینده گینس درآنجا هستند، حضور پیدا کنیم.
اما در ایران آقای دشمن زیاری که خودشان از رکورداران پرافتخار گینس هستند،  بعنوان مشاور ایرانیان در ثبت رکوردهای جهانی، زحمات زیادی برای ثبت و راهنمایی رکورداران کشور بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهد.

با توجه به سابقه درخشانم و قهرمانی ها و رکورد زنی های متعدد، در سال ۱۳۹۹ باشگاه تراکتور به بنده اعتماد و حمایتم کرد و با این رکورد زنی در گینس تیم تراکتور بعنوان اولین باشگاه ایرانی در کتاب جهانی رکوردهای گینس ثبت گردید و با ثبت این رکورد نام ایران و آذربایجان و تبریز هم در کتاب گینس به ثبت رسید.

درباره آخرین رکورد خود توضیح دهید که به نام شهر خود ثبت کردید.
 رکورد بیشترین ضربات بر روی یک پا با وزنه ۵ کیلویی به ارتفاع ۱۴۰ سانتی متر در سه دقیقه که این رکورد قبلا در دست ورزشکار امریکایی به تعداد ۱۵۰ عدد بود، توانستم به تعداد ۱۷۵ حرکت این رکورد را با حمایت آرد میلاد آذربایجان بشکنم و این رکورد به نام ایران وشهرستان مرند درکتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت گردید و در نهایت رکورد بیشترین حرکات اسکات تراست در یک دقیقه با وزنه ۴۰ پوندی که این رکورد در دستان ورزشکار امریکایی به تعداد ۲۲ حرکت بود و۶ سال بود این رکورد  شکسته نمیشد که خدا رو شکر بنده با غلبه بررکورد این ورزشکار توانستم به تعداد ۲۹ حرکت به ثبت جهانی  برسانم ودر گینس ثبت کنم. از آقای ابراهیم پور مدیر عامل کارخانجات آرد میلاد آذربایجان که در ثبت این  رکورد حمایتم کردند، تشکر می کنم که خوشبختانه توانستم با غلبه بر این رکورد نام کشور ایران  و نام شهرستان مرند و نام کارخانجات آرد میلاد بعنوان اولین کارخانه در ایران را در کتاب گینس ثبت گردید.

به عنوان برترین رکورد دار رزمی ایران، آیا تاکنون حمایت هایی از شما صورت گرفته است؟
متاسفانه هیچ ارگانی در ایران هیچ حمایتی در این مورد از بنده نکرده است و  حتی با وجود این همه افتخارآفرینی برای نام کشور عزیزم ایران و با وجود مدرک فوق لیسانس هنوز هم بیکارم و شغل ثابتی ندارم.
این  در حالی است که کشورهای آذربایجان و قبرس وکشورهای همجوار حق تابعیتی می دهند که با نام آن کشورها رکورد زنی کنم ولی در جواب آن ها گفته ام که من یک ایرانی هستم و کشورم را دوست دارم وتعهد دارم بر خاک پاک کشورم به طوری که یک وجب از خاک این کشور را به کل دنیا نمی دهم.

چه انتظاری از مسئولان در حمایت از افتخار آفرینان استان دارید؟
از مسئولین تقاضا داریم حتما حمایتمان کنند چون قهرمانان سرمایه های ملی این کشور هستند و  به نخبه های کشور اهمیت داده وحمایتشان کنند که خدایی نکرده غفلت کنند و به کشورهای مهاجرت کنند.

به عنوان سوال پایانی اگر نکته ای وجود دارد که گفته نشد، بفرمایید.
در پایان بر خود واجب می دانم تشکر ویژه کنم از آژانس خبری تحلیلی نصر که حرف های ناگفته مان را به گوش مسئولین ومردم بخوبی انعکاس می دهند.

گفت و گو از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار