رشیدی در گفتگو با «نصر» مطرح کرد:

عجله‌ی شهردار تبریز برای افتتاح‌تراشی و کارنامه‌سازی به زیان شهر است

1400/05/02 - 01:44 - کد خبر: 47862
روح الله رشیدی

نصر: عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر کلان شهر تبریز با انتقاد از اجرای عجله ای و بدون پشتوانه قانونی و کارشناسی برخی پروژه ها در نقاط مختلف شهر تبریز در هفته های اخیر، تاکید کرد: هر گونه اجرای طرح و پروژه جدید، باید با پشتوانه درست کارشناسی و قانونی به مرحله اجرا برسد.

به گزارش نصر، "روح الله رشیدی" با اشاره به اجرای بدون پشتوانه قانونی و کارشناسی برخی پروژه ها در نقاط مختلف شهر تبریز در دو ماه پایانی دوره شهردار مستقر تبریز، به خبرنگار نصر گفت: اقدامات عجله ای دو ماه پایانی مسئولیت آقای شهین باهر، از دو جهت قابل تامل است؛ اولا از نظر مسائل قانونی و حقوقی و ثانیا از منظر کیفی و فنی. بنظر می‌رسد اقدامات عجله ای هفته های اخیر، آوار پروژه های بدون مطالعه را روی دست مدیریت آینده شهری تبریز خواهد گذاشت.

وی افزود: هر روز خبری از افتتاح‌ها منتشر می شود و شهردار تبریز را در ویترین رسانه ها قرار می دهد؛ در حالت عادی انتظار از شهرداری تبریز همین است، اما وقتی همه‌ی این تحرکات به ماه‌های پایانی مدیریت شهردار منحصر می‌شود، ناگزیر از این هستیم که با علامت سئوال مواجه شویم.

رشیدی اضافه کرد: اینکه شهرداری تبریز در ماه های پایانی جنب و جوش و فعالیت بیشتری به خرج دهد، باز هم برای شهر غنیمت است و به شرطی که کار درست و حسابی انجام شود، قابل تقدیر هم هست، اما نمی‌توان به بعضی از این تحرکات خوش‌بین بود، چرا که بیشتر کارکرد رسانه ای داشته و با هدف در ویترین اخبار قرار دادن آقای شهردار انجام شده است.

این عضو منتخب شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نکته دیگر اینکه اقدامات پرتعداد شهرداری در هفته های اخیر، درس بزرگی برای مدیران ماست که اگر بخواهند کار کنند، هیچ مانعی اعم از مانع مالی، حقوقی و اجتماعی، مانعشان نمی‌شود.  ای کاش این عزیزان همیشه فرض کنند که ماه آخر مدیریت شان است و در اثر ارزیابی مثبت عملکردشان، حکم مدیریت شان برای ماه های آینده تمدید می شود و اگر عملکرد قابل قبولی نداشته باشند، حکم شان بی اعتبار خواهد شد، شاید در این صورت همیشه شاهد جنب و جوش و عملکرد چشمگیر مدیران باشیم.

رشیدی در ادامه افزود: آیا آقای شهردار با رعایت همه پیش زمینه های لازم این طرح های اخیر را اجرا و افتتاح کرده و آیا مسئولیت این اتفاقات و تصمیمات اخیر را بر عهده می گیرد؟ قراردادها، نظارت ها، پرداخت ها و تامین مالی طرح ها چگونه بوده است؟

وی تاکید کرد: همه این ها قابل بررسی است و آقای شهردار باید در این مورد توضیح و اطمینان بدهد و مسئولیت اقدامات اخیر شهرداری را بر عهده بگیرد که اگر فردا مردم و کارشناسان درباره کیفیت این طرح های اجرا شده سوال کنند، توان دفاع داشته باشد.

رشیدی اذعان کرد: کارهایی که هفته های اخیر انجام شده، عجولانه و گاهی بدون طی تشریفات قانونی و کارشناسی انجام شده که به زعم ما ضرورتی برای این همه عجله وجود ندارد، اگر کاری با برنامه و ضوابط انجام می شود، چه فرقی می کند این هفته افتتاح بشود یا هفته بعد؟ ما افکار عمومی و نخبگان و دلسوزان را دعوت می کنیم با تامل و دقت بیشتری به این عرصه بنگردند.

انتهای پیام/

پژوهشیار