با حضور ولادیمیر پوتین؛

روسیه از جنگنده رادارگریز جدید خود رونمایی کرد

1400/04/31 - 12:00 - کد خبر: 47833
جنگنده

نصر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مراسم رونمایی از جنگنده جدید این کشور که یک سوخوی نسل پنجم است شرکت کرد.

به گزارش نصر، این مراسم در نمایشگاه هوایی سالانه ماکس (MAKS) برگزار شد. به نظر می‌رسد روسیه در نظر دارد این هواپیمای جنگی جدید را به کشور‌های دیگر نیز صادر کند. اولگ پانته لیوف، کارشناس صنعت هوانوردی نظامی، گفت این جنگنده روسی رقیب جنگنده اف ۳۵ آمریکایی است.
این هواپیما در سال ۲۰۲۳ نخستین پرواز خود را انجام خواهد داد و سپس در سال ۲۰۲۶ میلادی نخستین سری از آن تولید خواهد شد. کارشناسان می‌گویند ردیابی این هواپیما دشوار است. در فیلم تبلیغاتی این جنگنده روسیه، خلبانان اماراتی، هندی، ویتنامی و آرژانتینی دیده می‌شوند، امری که احتمال قصد روسیه مبنی بر صادرات این هواپیما را تقویت می‌کند.
وزارت دفاع روسیه همچنین روز سه شنبه تصاویری پخش کرد که در آن، سامانه جدید موشک‌های زمین به هوای اس ۵۰۰ دیده می‌شود
سامانه موشکی پیشرفته اس ۵۰۰ روسیه می‌تواند طیف کاملی از ابزار‌های فعلی و آینده برای حمله از هوا و فضا متعلق به یک دشمن بالقوه و در همه سرعت‌ها و ارتفاع‌ها را هدف بگیرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پس از اتمام چرخه آزمایش کامل اس ۵۰۰، برنامه ریزی شده است که اولین سیستم به انجمن دفاع هوایی-موشکی در نزدیکی مسکو تحویل شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار