امام جمعه تبریز عنوان کرد:

عید سعید غدیر، عامل وحدت امت اسلامی

1400/04/30 - 12:20 - کد خبر: 47781
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: امام جمعه تبریز گفت: عید غدیر نباید به منزله جدایی مسلمانان از یکدیگر تلقی شود بلکه باید وسیله‌ای برای نزدیک شدن دل های مسلمین و وحدت امت اسلامی باشد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز عید قربان که با رعایت اصول بهداشتی در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان، به عید بزرگ پیش رو یعنی عید غدیر اشاره کرد و افزود: عید غدیر را باید با عظمت زنده نگه داریم، چرا که زنده نگهداشتن این عید زنده نگه داشتن اسلام است، این عید علاوه بر مسئله جانشینی پیامبر(ص)، توجه دادن مردم به مسئله امامت است.
وی ادامه داد: شیعه در عید غدیرخم ضمن حفظ عقاید درخشان خود اجازه نخواهد داد، تا اعتقاد به غدیر موجب تفرقه بین مسلمانان شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخشدیگری از خطبه ها با اشاره به برخی حرفها درباره  انتخاب شهردار تبریز گفت: همچنان که در انتخابات شورا‌ها نیز گفته بودم، از هیچ کس طرفداری و حمایت نخواهم کرد، در جریان انتخاب شهردار نیز وضعیت به این روال است، و هر هرگونه گمانه زنی در این مورد کذب محض است.
وی ادامه داد: منتخبان شورای شهر تبریز شاهد هستند که نه کسی را سفارش کرده ام و نه سفارش خواهم کرد، این موضوع با سبک و سیاق من منطبق نیست؛ دوست دارم متعلق به همه باشم و همه را با یک چشم ببینم.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه به تصمیم شورا احترام قائل است و بعد از انتخاب قطعی شهردار از شهردار منتخب حمایت خواهد کرد، از اعضای شورای منتخب شهر تبریز خواست تا در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشند تا شهردار در شان شهر تبریز و شهر شهیدان محراب انتخاب شود.
وی به موضوع تنش در لبنان نیز اشاره کرد و گفت: لبنان از سال ۲۰۱۹ عملا با بحران اقتصادی و سوء مدیریت روبرو است و و فساد در این کشور باعث بروز چالش‌های عمیقی در این کشور شده است.
وی با بیان اینکه لبنان هم اکنون با حادترین رکود در تاریخ خود روبه رو است و لیر این کشور در کمتر از ۲ سال بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده است و بیش از نیمی از مردم در فقر به سر می‌برند ادامه داد: در برابر ۱۵۰ درصد از تولید ملی این کشور، چیزی برای عرضه در برابر بدهی‌های کشور ندارد و تنها کالایی که به معنای واقعی توانایی صادارات آن را دارد نیروی انسانی است.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: با این اوضاع هم اکنون اروپایی‌ها چشم طمع به این کشور دوخته اند و این کشور کوچک محل رقابت فرانسه و آمریکا، عربستان و امارات است و با وجود رقابت‌های تاریخی برای غنیمت گیری از این کشور یک دشمن مشترک دارند که خواب را از آن‌ها ربوده است و آن مقاومت اسلامی لبنان با پرچمداری حزب الله است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: آنچه این کشور‌ها از راهبرد جنگ ترکیبی خصوصا بی دولتی و ناامنی و فشار اقتصادی حداکثری بر ملت لبنان روا داشته اند، همان راهبرد همیشگی دشمنان در برابر ایرانیان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار