خبر/

ولایتمداری، درس جاودانه غدیر است/ زنده نگه‌داشتن غدیر، زنده نگه‌داشتن اسلام است

1400/04/29 - 20:38 - کد خبر: 47770
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: ولایتمداری، درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته‌ایم.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت با بیان اینکه پیشوند غدیر، رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است، اظهار داشت: رخداد غدیر در ۱۸ ذالحجه سال دهم قمری، تنها یک حادثه تاریخی نیست؛ غدیر تنها یک سرزمین نیست بلکه غدیر یک تفکر است، نشانه‌ای برای تدوام خط نبوت است.
امام جمعه تبریز هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی دانست و افزود: غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است، غدیر نه تنها تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است. 
وی، عید غدیر عید ولایت توصیف کرد و گفت: این عید، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است.
آل‌هاشم یادآور شد: ولایتمداری درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته‌ایم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر شناخت بیشتر جوانان نسبت به معارف واقعه غدیر، یادآور شد: واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت‌ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم‌ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد، ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود.
وی با بیان اینکه مسئله غدیر بسیار مهم است، بیان داشت: تعیین جانشینی پیامبر و اعلام رسمی امام علی علیه‌السلام نقشه‌های منافقین را در آن زمان خنثی کرد.
 آل‌هاشم متذکر شد: باید در این ایام به احسان و انفاق توجه ویژه از سوی مؤمنان و پیروان حضرت علی(ع) وجود داشته باشد و با نیت‌های خیر از نیازمندان دست‌گیری داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از همراهی هیات‌های عزاداری حسینی برگزار مراسم باشکوه مذهبی گفت: هیئات عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود همانطور که در طول چند سال گذشته همچنین بوده است.
امام جمعه تبریز با تبریک عید قربان، خاطرنشان کرد: عرفه روز دعا، نیایش، خودشناسی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار