نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی:

آب شرب هشترود دارای فلزات سنگین است

1400/04/29 - 15:49 - کد خبر: 47762
آب شرب

نصر: نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب هشترود دارای فلزات سنگین به خصوص ماده سمی آرسنیک است.

به گزارش نصر، سید حمزه امینی در جلسه مشترک با منتخبان مردم در دوره ششم شورای اسلامی شهر هشترود، خاطر نشان کرد: بعد از ایجاد تصفیه خانه در خروجی سد کلقان برای تصفیه آب شرب در جهت استفاده مردم هشترود و بستان آباد، کار لوله گذاری در اراضی هشترود با هزینه 450 میلیارد تومان شروع خواهد شد.
وی افزود: برای تقویت آنتن دهی مخابراتی شهرستانهای هشترود و چاراویماق 10 دکل در نظر گرفته شده است که در حال نصب می باشد. 
وی اظهار کرد: همکاری من با شورا و شهرداری در خصوص جذب اعتبارات دولتی منوط به ایجاد یک پارک بزرگ در اراضی شهرداری خواهد بود و اگر شهرداری کار ساخت این پارک را شروع کند کمک های دولتی برای تکمیل آن، ادامه دار خواهد بود. 
امینی از اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت مسکن مهر خبر داد و گفت: کار ساخت دیوار ساحلی با اعتبار 12 میلیارد تومان شروع شده که چهار میلیارد تومان از این اعتبار جذب و هشت میلیارد باقی مانده در صورت ادامه این طرح به حساب شهرداری واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: تلاش در جهت اختصاص قیر رایگان در جهت ساماندهی وضعیت آسفالت جاده های شهری و روستایی، بهبود وضعیت آغ بلاغ چایی در خصوص جلوگیری از خطرات سیل احتمالی با جذب اعتبارات دولتی، اختصاص 79 میلیارد تومان در جهت تکمیل فاضلاب مدرن شهری، جذب نزدیک به 23 میلیارد تومان اعتبار در خصوص تکمیل فاز اول پایاب سد سهند، جذب 10 میلیارد تومان اعتبار در جهت مکمل سازی سد آیدوغموش میانه به سد سهند هشترود از اعتبارات ویژه و تلاش بی وقفه در جهت ثبت جهانی قلعه ضحاک از مهم ترین کارهایی است که در دست اقدام و پیگیری می باشد.
وی با بیان این‌که پست برق 400 با هزینه 330 میلیارد تومان در محدوده پایاب سد سهند جا گذاری می شود؛ یادآور شد: کار تکمیل فازهای دو تا پنج پایاب سد سهند با همکاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام در آینده نزدیک شروع خواهد شد. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ساماندهی محله سید دره سی که به یک سریال ادامه دار و ناتمام تبدیل شده هر چه سریعتر در دستور کار شهرداری قرار گیرد و بعد از آن ساماندهی گزری دره سی نیز شروع شود. 
وی فرمانداران هشترود و چاراویماق را از بهترین مدیران اجرایی کشور خواند و گفت: از زمان روی کار آمدن مهندس امینیان در هشترود و دکتر یعقوبی در چاراویماق این دو شهرستان با تحولات عظیم و چشمگیری روبرو شده اند. 
عضو منتخب شورای اسلامی هشترود نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش منابع درآمدی شهرداری و با توجه به بحران های مالی پیش رو حاصل از تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا، توجه به سرمایه گذاری در منطقه در دستور کار شهرداری قرار گیرد. 
محمد رضا شقاقی پور گفت: اختصاص قیر رایگان به شهرداری در جهت آسفالت معابر و خیابانها، واریز شدن مطالبات کشاورزانی که زمین هایشان برای ساخت اتوبان تصرف شده، تکمیل اتوبان هشترود مراغه و لزوم توجه جدی به حوزه گردشگری و جذب اعتبارات لازم برای توسعه این حوزه؛ اصلی ترین خواسته مردم از منتخبان خود در مجلس شورای اسلامی و پارلمان شهری است. 
وی خواستار اختصاص بسته های تشویقی در جهت تسریع در امر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران از طرف ادارات متولی شد. 
منتخب دیگر شورای اسلامی شهر هشترود نیز اظهار کرد: تخصیص حق آبه برای رودخانه آغ بلاغ چایی یکی از مهم ترین خواسته های مردم بخصوص کشاورزان است که این مهم، کار جهادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را می طلبد. 
محمد رضا قهرمانپور اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر می توانند با همکاری و همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کارهای اساسی برای بهبود وضعیت شهر انجام دهند. 
وی با انتقاد از نبود پزشک قانونی مقیم در هشترود، گفت: نبود پزشک قانونی در زمان ساعات غیر اداری در این شهرستان، مشکلاتی را برای اهالی منطقه و مراجعه کنندگان به وجود می آورد و باید این مشکل از طریق مبادی قانونی حل شود. 
وی افزود: با جذب هشت میلیارد تومان باقی مانده از اعتبار 12 میلیارد تومانی مصوب شده در هیئت وزیران می توان کار ساخت دیوار ساحلی را ادامه داد. 
عضو دیگر منتخب شورای اسلامی دوره ششم هشترود یادآور شد: ناقص ماندن پل قلعه ضحاک، نا تمام ماندن جاده سلامت، عدم آنتن دهی تلفن های همراه در مجموعه تاریخی قلعه ضحاک و تخریب جاده منتهی به این سایت باستانی بعد از بارش باران و جاری شدن سیل مشکلاتی را برای مسافران و گردشگران به وجود آورده که باید هر چه زودتر توسط متولیان امر بر طرف شود. 
حسین اکبری اضافه کرد: اختصاص آب شرب از سد کلقان، اجرایی شدن وعده های رئیس سازمان شهرداری های کشور در سفر به هشترود، ایجاد پلیس راه در محدوده شهرستان هشترود و رسیدگی همه جانبه به مدارس در خصوص تقویت بنیه مالی و رفاهی از مهم ترین خواسته های مردم است که نیاز به اعتبارات خاص و ویژه دولتی دارد.
همچنین عضو دیگر منتخب شورای اسلامی شهر هشترود گفت: تکمیل تصویه خانه فاضلاب مدرن شهری که خواسته عموم مردم است؛ در دستور کار اداره مربوطه قرار گیرد. 
سعید امنی خاطرنشان کرد: الحاق خورجستان به شهر و توجه بیشتر به محله سید دره سی در دستور کار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا مردم این مناطق بیش از این در بلاتکلیفی نمانند. 
وی ادامه داد: هماهنگی ادارات با شهرداری بیشتر شود تا کارهای انجام گرفته دوباره کاری نشود. 
عضو دیگر منتخب شورای اسلامی شهر هشترود نیز اظهار کرد: استفاده از پتانسیل های موجود گردشگری می تواند در آمد پایداری را برای شهر و مردم ایجاد کند و وضعیت موجود را بهبود بخشد. 
رضا عباس نژاد خاطرنشان کرد: افزایش عوارض اتوبان برای مسیر 50 کیلومتری هشترود به بستان آباد و تبریز، دور از انصاف است و باید تحدید نظر شود. 
وی افزود: استفاده از جوانان منطقه در حوزه های مختلف و جذب سرمایه گذار برای رفع بیکاری در سطح شهر و شهرستان، از مهم ترین مقوله های برون رفت از وضعیت فعلی در هشترود است.
انتهای پیام/

پژوهشیار