دبیر جشنواره؛

آثار ارسال‌شده به جشنواره بین‌المللی شعر ترکی غدیر در مرحله داوری است

1400/04/29 - 15:35 - کد خبر: 47759
سید محمدحسین بلاغی

نصر: دبیر جشنواره بین‌المللی شعر ترکی غدیر گفت: آثار ارسال شده به این جشنواره برای انتخاب برترین‌ها، در مرحله داوری است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این کنگره با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی غدیر، شهرداری تبریز و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره گردآوری آثار ترکی در خصوص عید غدیر به عنوان عیدالله اکبر است.
وی با اشاره به اینکه در ادوار مختلف تاریخ از آذربایجان به عنوان خاستگاه شعر آیینی یاد شده است، اظهار کرد: این مولفه موجب شده تا شاعران بزرگی در وصف ائمه اطهار (ع) به ویژه علی (ع) اشعار ماندگاری را بسرایند.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: در راستای این جشنواره برنامه های متنوع فرهنگی از سوی ستاد برگزاری تدارک دیده شده که از جمله شامل سلسله نشست های پژوهشی «غدیریه»  در سه نشست پژوهشی با موضوعات تجلی واقعه غدیر خم در شعر و ادبیات عربی، ترکی و فارسی است.
بلاغی ادامه داد: نشست اول با موضوع تجلی واقعه غدیر خم در شعر و ادبیات عربی با حضور دکتر محمد اسمعیل زاده به صورت حضوری در سالن شهریار و همزمان با حضور استاد مرتضی حیدری آل کثیر شاعر و ادبیات پژوه عرب از خوزستان به صورت ارتباط زنده مجازی برگزار می شود.
وی یادآوری کرد: ۲ نشست بعدی تحت عنوان تجلی واقعه غدیر خم در شعر و ادبیات فارسی و ترکی به ترتیب در روزهای شنبه دوم مرداد با حضور و سخنرانی دکتر ابوالفضل غنی زاده و استاد علی داودی و دوشنبه چهارم مرداد سال جاری با حضور و سخنرانی محمدرضا بحری و استاد مصطفی قلی زاده برگزار می شود.
دبیر جشنواره بین‌المللی شعر ترکی غدیر گفت: نشست «عصر شعر» با حضور مهمانان و شاعران کشوری و بین‌المللی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه در روز پنجم مرداد سال جاری در محل مقبره‌الشعرای تبریز برگزار می شود.
بلاغی افزود: آیین اختتامیه این جشنواره با حضور مسوولان عالی رتبه کشوری و شاعران بین‌المللی در مسجد کبود تبریز برگزار می شود که این مراسم به صورت زنده و مستقیم در شبکه های بین المللی و همچنین فضای مجازی نمایش داده می شود.
وی با اشاره به خلق اثر تجسمی در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: به مناسبت عید غدیر خم و برگزاری این جشنواره یک اثر تجسمی توسط یکی از اساتید برجسته کشوری در مسجد کبود تبریز طراحی می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار