فرماندار خلخال؛

پذیرش مسافر در اماکن اقامتی دولتی خلخال ممنوع شد

1400/04/29 - 13:25 - کد خبر: 47750
خلخال، اسالم، جنگل، ییلاق، خلخال، اسالم، جنگل، ییلاق، خلخال، اسالم، جنگل، ییلاق، خلخال، اسالم، جنگل، ییلاق

نصر: فرماندار خلخال گفت: برای افزایش محدودیت‌های اجتماعی مقابله با کرونا پذیرش میهمان، مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی دولتی مسافر این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش نصر، فریدون بابایی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا اظهارکرد: اعمال محدودیت و برخی ممنوعیت‌ها در خصوص فعالیت‌های اجتماعی در بخش گردشگری در راستای اجرای دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و پیشگیری از افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان صورت می‌گیرد.
او افزود: در حال حاضر کرونا در خلخال سیر صعودی گرفته و روز گذشته آمار بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و مراجعان سرپایی به بیمارستان و مراکز منتخب درمانی این شهرستان به ۶۰ نفر و بالاترین حد خود در ۱۷ ماه از شیوع ویروس کرونا رسید و این درحالی است که آمار بستری‌های کرونا در بیمارستان نیز افزایش یافته است.
فرماندار خلخال گفت: ممنوعیت پذیرش مسافر در مراکز اقامتی دولتی مسافر در خلخال شامل حال همه میهمانسراهای در اختیار دستگاه‌های اجرایی ، خانه معلم و مدارس این شهرستان است که پیش از این میزبان میهمانان ادارات و یا فرهنگیان سایر مناطق کشور بودند.
بابایی بیان کرد: انتظار از مسئولان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز اعمال قانون ممنوعیت پذیرش مسافر. برخورد با متخلفان و نظارت بر مراکز رسمی اقامت مسافر و اجرای مصوبات ستاد تسهیلات سفر استان اردبیل در بحث مقابله با کرونا است.
وی از اعمال ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی و سفر به شهرهای نارنجی و قرمز از سمت خلخال خبرداد و افزود: با استقرار ماموران پلیس انتظامی شهرستان در مبادی ورودی و خروجی این شهر و پلیس راه در مسیر محورهای منتهی به خلخال علاوه بر اعمال قانون به شکل فیزیکی، دوربین‌های کنترل هوشمند جاده‌ها نیز در ثبت تخلف تردد و اعمال قانون خودروهای غیرمجاز درحال تردد در راه‌های منتهی به این شهر فعال خواهد شد.
او اظهارکرد: اعمال قانون ممنوعیت سفر با استفاده از روش جریمه ، توقیف و یا هدایت خودروها به مبداء حرکت و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی جزو وظایف ذاتی نیروی انتظامی بوده و انتظار می‌رود پلیس خلخال در اعمال قوانین بازدارنده قاطع عمل کند.
فرماندار خلخال با اشاره لغو صدور مجوز تردد برای سفر از سوی فرمانداری‌ها در سراسر کشور گفت: بر اساس دستور جدید وزارت کشور تمامی مجوزهای صادر شده برای سفر از سوی فرمانداری‌ها از جمله مجوزهای صادر شده روزهای قبل از فرمانداری خلخال برای خودروهای پلاک شخصی باطل است و در مدت ۶ روز تا دوشنبه هفته آینده هیچ خودرویی با برگ تردد فرمانداری‌ها اجازه تردد در راه‌های این شهرستان را ندارد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار