دادستان تبریز؛

هدف از مجازات حبس بازسازگاری اجتماعی است

1400/04/29 - 13:04 - کد خبر: 47747
بابک محبوب علیلو

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی یکی از برنامه های اساسی دستگاه قضایی را توجه به زندان و زندانی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از مجازات حبس، بازسازگاری اجتماعی است.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در جریان بازدید از زندان مرکزی تبریز افزود: در راستای نظارت بر زندان ها هر ماه به صورت منظم و دوره ای، شورای معاونان دادگستری آذربایجان شرقی با مسوولیت رییس کل دادگستری از زندان بازدید می کنند.
وی اظهار کرد: طی بازدید های انجام شده مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی زندانیان، بررسی و دستورات لازم و شایسته در محدوده مقررات به منظور رفع یا کاهش مشکلات مطرح شده صادر می شود.
محبوب علیلو ادامه داد: در کنار این بازدیدها، هر هفته و گاهی هر روز، نیروهای حوزه نظارت بر زندان، قضات دادسرا و قضات دادگاه های تجدید نظر استان به صورت مستمر و دوره ای از زندان های استان بازدید و مسایل و مشکلات را برررسی می کنند.
وی هدف از انجام بازدیدهای مستمر و دوره ای از زندان های استان را تعیین فلسفه برای مجازات و کیفر و اصلاح و بازسازگای اجتماعی است.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز همچنین از رسیدگی به مشکلات تعداد ۳۰۸ نفر از مراجعان دادگستری استان طی ۳ ماه اول امسال به صورت چهره به چهره خبر داد.
محبوب علیلو گفت: در هفته جاری و به منظور رسیدگی به درخواست ها و مشکلات حقوقی شهروندان،  مشکلات قضایی ۹۷ نفر توسط دادستانی مرکز آذربایجان شرقی بررسی و دستورات قضایی لازم صادر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار