مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری تبریز:

شهروندان مراقب سرقت لوازم خانگی خود ازسوی باربری‌های فاقد پروانه باشند

1400/04/29 - 12:00 - کد خبر: 47738
عکس

نصر: مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری تبریز گفت: شهروندان مراقب سرقت لوازم خانگی خود از سوی باربری‌های فاقد پروانه که در سایت‌های مجازی تبلیغ می‌کنند، باشند.

به گزارش نصر، فاضل نادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعدادی از موسسات فاقد پروانه بهره برداری و افراد سودجو فاقد پروانه فعالیت و اشتغال به نام‌های مختلف در سایت‌های مجازی آگهی می‌دهند و برخی از آن‌ها از نام برخی شرکت های معتبر دارای پروانه از سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز نیز سوء استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: این موسسات با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و اینترنت و با چرب زبانی مردم را فریب و پس از مراجعه به منازل مشکلات عدیده‌ای ایجاد و مبالغ زیادی از بابت حمل اثاث منزل از همشهریان دریافت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری تبریز گفت: شهروندان اگر می‌خواهند وسایل منزلشان صحیح و سلامت جابجا شود و گرفتار مسائل حاشیه‌ای نشوند، فقط به شرکت های دارای پروانه بهره برداری معتبر از سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز مراجعه کنند.
نادری با بیان اینکه شهروندان برای حمل بار منزل ابتدا پروانه و موقعیت دفتر شرکت را مشاهده کنند،  ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد افرادی که در سایت هایی مانند دیوار و فضای مجازی تبلیغات باربری انجام می دهند، غیرمجاز و فاقد پروانه هستند و هیچ نام، نشان و مکانی برای فعالیت ندارند.
وی یادآوری کرد: با توجه به گران قیمت بودن لوازم خانگی، کار اسباب کشی بسیار حساس است لذا شهروندان، افراد ناشناس را در حریم منزل خود راه ندهند و حتما به صورت حضوری به شرکت های معتبر دارای پروانه از سازمان مراجعه کنند و یا از طریق سازمان با شماره های ۳۴۷۵۱۵۹۷ و یا ۳۴۷۵۰۹۵۱ استعلام دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری تبریز گفت: افراد فاقد پروانه در حمل و نقل وسایل منزل با داشتن چندین خط تلفن و انتقال تماس این خط ها به صورت سیار فعالیت می کنند و مواردی گزارش شده که افراد در تبریز حضور ندارند و ساکن فلان روستا در فلان شهرستان هستند و بعد از آنکه با آن‌ها تماس گرفته می‌شود، افراد موردنظرشان را برای بارگیری با طرح و برنامه قبلی نقشه سرقت وارد منازل مردم می‌شوند.
نادری با تاکید بر اینکه باید از وقوع جرم پیشگیری شود، افزود: بارها افراد سودجو برای این که مبلغ مورد نظرشان را از مردم دریافت کنند کالاهای اساسی شهروندان از جمله یخچال، ماشین لباسشویی و یا تلویزیون را پیش خودشان نگه می‌دارند و تا فرد مبلغ را ندهد بار را تحویل آن ها نمی‌دهند بنابراین از شهروندان برای حمل وسایل منزل بدون توجه به شماره‌های درج شده در سایت ها و فضای مجازی به شرکتهای باربری دارای پروانه از شهرداری تبریز مراجعه کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار