مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

بهره‌گیری از ابزار هنر و ادب برای ترویج فرهنگ نماز ضروری است

1400/04/29 - 09:36 - کد خبر: 47721
سید قاسم ناظمی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌گیری از ابزار هنر و ادب برای ترویج فرهنگ متعالی نماز و نیایش ضروری بوده و نیازمند ورود و تلاش مضاعف هنرمندان در این زمینه است.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز افزود: محتوای تولید شده در حوزه نماز و نیایش اگر بر مبنای هنر و ادب باشد بدون شک تاثیرگذاری بیشتری دارد.
وی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار هنر و ابزارهای هنری در انتقال و نهادینه کردن هر فرهنگی در سطح جامعه، اظهار کرد: از تاثیرگذارترین و گویاترین ابزارهای انتقال هر پیام و فرهنگی در جوامع، زبان هنر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت قوی و حضور قابل توجه و چشمگیر هنرمندان و اصحاب قلم در استان در این حوزه، گفت: تولید محتوا در این حوزه نیازمند همراهی و همکاری نهادها و دستگاه های متولی است.
ناظمی با تاکید بر اینکه باید آثار معنوی این فریضه الهی را به نسل جوان ارایه کرد، ادامه داد: فعالان حوزه هنر می توانند از هنر خود برای نهادینه کردن فرهنگ نماز بهره گیرند.
دبیر شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت های شورای اقامه نماز این اداره کل در سال ۱۳۹۹ را ارائه کرد و برنامه عملیاتی شورای اقامه نماز در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار