به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی/

مصوبه یکپارچه‌سازی پیوست‌های فرهنگ در طرح‌های کلان ابلاغ شد

1400/04/27 - 17:11 - کد خبر: 47642
اسحاق جهانگیری

نصر: رئیس ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور مصوبه «تجمیع و یکپارچه‌سازی اجرای پیوست‌های حوزه فرهنگ در طرح‌ها و برنامه‌های مهم و کلان» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش نصر، ماده واحده تجمیع و یکپارچه سازی اجرای پیوست‌های حوزه فرهنگ در طرح‌ها و برنامه‌های مهم و کلان طی نامه شماره ۴۴۳۷۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ توسط معاون اول رییس جمهور و رییس ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شد.
متن کامل مصوبه «تجمیع و یکپارچه‌سازی اجرای پیوست‌های حوزه فرهنگ در طرح‌ها و برنامه‌های مهم و کلان» به شرح ذیل است:

وزارت کشور
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
وزارت راه و شهرسازی
وزارت صنعت، معدن و تجارت
وزارت نفت
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سازمان برنامه و بودجه کشور
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
ستاد ملی زن و خانواده
مصوبه ماده واحده «تجمیع و یکپارچه‌سازی اجرای پیوست‌های حوزه فرهنگ در طرح‌ها و برنامه‌های مهم و کلان» که بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه نهم ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ به تصویب رسیده است، به شرح پیوست برای اجرا ابلاغ می‌شود.
اجرای این مصوبه منوط به رعایت الزامات متناظر اعم از عدم اختصاص منابع مالی و تشکیلاتی جدید و عدم مغایرت با مقررات لازم الاجرای مرتبط می‌باشد.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور و
رییس ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور
مصوبه
«ماده واحده تجمیع و یکپارچه سازی اجرای پیوست‌های حوزه فرهنگ در طرح‌ها و برنامه‌های مهم و کلان»
(جلسه ۹ مورخ ۱۲/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور)
در اجرای ماده ۷ مصوبه نظام‌نامه پیوست فرهنگی کشور (مصوب جلسه شماره ۷۳۲ مورخ ۱۳۹۲/۱/۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، بند ۱۰ و ۱۱ ماده ۳ آیین‌نامه شورای اجتماعی کشور (مصوب جلسه ۷۹۳ مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و بند ۲ ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه در زمینه پیوست اجتماعی، اقدام ملی ۴۱ راهبرد کلان ۳ نقشه مهندسی فرهنگی کشور در زمینه پیوست خانواده و ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه در زمینه پیوست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هدف استقرار نظام پیوست‌نگاری فرهنگی و اجتماعی و ایجاد ساز و کار اجرایی‌سازی آن، مصوبه «تجمیع و یکپارچه‌سازی اجرای پیوست‌های حوزه فرهنگ» به تصویب می‌رسد.
ماده واحده: به منظور کاهش هزینه‌ها و رفع هم‌پوشانی تکالیف موازی قانونی و شفاف‌سازی وظایف دستگاه‌ها در اجرای پیوست‌های حوزه فرهنگ در طرح‌ها و برنامه‌های مهم و کلان، مشتمل بر؛ پیوست فرهنگی، پیوست اجتماعی، پیوست خانواده و پیوست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اجرایی‌سازی پیوست‌های مزبور تحت عنوان «پیوست فرهنگی و اجتماعی» تجمیع و یکپارچه می‌شود.
تبصره ۱: آیین‌نامه اجرایی پیوست فرهنگی و اجتماعی و شرح خدمات نمونه آن در حوزه‌های تخصصی (صنایع، انرژی، راه و شهرسازی، دفاعی و انتظامی، پولی و مالی، ارتباطات و زیر ساخت و …) ظرف مدت ۶ ماه به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده، دبیرخانه شورای اجتماعی کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، دستگاه‌های ذیربط و مراکز علمی و پژوهشی، به تصویب ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور می‌رسد.
تبصره ۲:: انتخاب و ابلاغ طرح‌های مهم و کلان مشمول، تعیین مراکز مطالعاتی و مشاور مجاز و رتبه‌بندی آنها برای تدوین و استقرار نظام پیوست‌نگاری فرهنگی و اجتماعی در کشور و راهبری و نظارت بر اجرای آن به منظور دستیابی به اهداف قوانین متناظر، توسط سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود و گزارش سالانه آن به ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی ارائه می‌شود.
تبصره ۳: تخصیص اعتبارات و تائید هزینه کرد طرح‌ها و برنامه‌های مهم و کلان مصوب در سازمان برنامه و بودجه و اعطای مجوز پایان کار به بخش غیر دولتی در اجرای این نوع طرح‌ها و برنامه‌ها، منوط به تدوین و اجرای پیوست فرهنگی و اجتماعی در این طرح‌ها و برنامه‌ها می‌باشد.
تبصره ۴: دستگاه‌های مجری ملی و استانی به منظور تدوین و اجرایی‌سازی پیوست فرهنگی و اجتماعی ساز و کار مناسب را در درون دستگاه تعیین می‌نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار