مدیر جهاد کشاورزی ارومیه؛

سیل و تگرگ به ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه خسارت وارد کرد

1400/04/26 - 13:55 - کد خبر: 47564
سیل

نصر: مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: سیل و تگرگ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ارومیه خسارت وارد کرد

به گزارش نصر، علی پیرمرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در پی بارش شدید باران و تگرگ عصر روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، به ۴۵۰ هکتار از زراعی و ۵۵۰ هکتار از اراضی باغی در ۱۲ روستا بخش انزل خسارت وارده شده است.
وی اضافه کرد: بامداد روز جمعه بارش شدید باران و تگرگ به همراه جاری شدن سیل موجب خسارات به ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان شد.
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل و وقوع تگرگ ، به محصولات زراعی و باغی روستا حسن آباد، ممکان، براسبی، بردیان، باژرگه و قونی خسارت شدید وارد شده است.
وی ادامه داد: از بین رفتن ۲۰۰ هکتار مزرعه نخود، ۳۷۰ هکتار مزرعه گندم و جو، ۴۰ هکتار از اراضی باغات و تلف شدن ۳۰ رأس دام در روستای براسبی و ۲۰ رأس دام سبک در روستای بردیان ازجمله خسارات وارده در این منطقه بوده است.
پیرمرادی اضافه کرد: تیم ارزیاب متشکل از نماینده بخشداری، رییس مرکز و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی صومای برادوست در منطقه حاضر و در حال بررسی حادثه و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده است.
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: میزان خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستاها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.
به گزارش ایرنا براساس پیش بینی های هواشناسی بارش تگرگ و رعد و برق در اواخر هفته گذشته محقق شد و موجب خسارتهای فراوانی به کشاورزان استان و به ویژه ارومیه و خوی شده است.
سرمای شدید هوا، گرد و غبار، بارش برف، سیل، طوفان و تگرگ از مهم‌ترین عوامل خسارت به محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود که همه ساله کشاورزان را متضرر می کند.
هم اکنون ۳۵ درصد از مردم آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی اشتغال دارند که سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات باغی و رزاعی نتیجه تلاش‌های آنان است.
این استان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی است که بیش از ۲۴۰ هزار نفر در این اراضی به کشت و زرع می‌پردازند.
انتهای پیام/

پژوهشیار