مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

ریالی بودجه برای مبارزه با آفات جنگل های ارسباران تخصیص نیافته است/ لزوم تسریع در تخصیص اعتبار مبارزه با آفات جنگل های ارسباران

1400/04/26 - 13:41 - کد خبر: 47562
آفت

نصر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: تا کنون ریالی بودجه برای مبارزه با آفات جنگل های ارسباران تخصیص نیافته است، در حالی که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها مسئولیت مستقیم در صیانت از جنگل های ارسباران دارند.

به گزارش نصر، "محمدباقر هنربر" در خصوص مبارزه آفتزدگی جنگل های ارسباران (قره داغ)، از عدم تامین اعتبار مبارزه با آفات در جنگل های ارسباران انتقاد کرد و افزود: چند هفته پیش با امضای استاندار آذربایجان شرقی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور جهت تامین اعتبار مبارزه با آفات جنگل های ارسباران ارسال شده و معاون اول هم موضوع را به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی ارجاع داده است، اما تا کنون تامین اعتبار انجام نشده است.
 
وی افزود: تا کنون ریالی بودجه برای مبارزه با آفات جنگل های ارسباران تخصیص نیافته است، در حالی که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها مسئولیت مستقیم در صیانت از جنگل های ارسباران دارند.
 
هنربر ادامه داد: پیگیری های استان برای تخصیص منابع مورد نیاز برای مبارزه با آفات جنگل های ارسباران ادامه دارد و از دولت می خواهیم در این تسریع صورت گیرد.
 
وی از ورود دادستانی به این موضوع نیز خبر داد و گفت: دادستان تبریز دوبار در این مورد تشکیل جلسه داده است و قرار شده شرکت مس سونگون و منطقه آزاد ارس هم با توجه به قرارگیری در این منطقه و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی به روند مبارزه با آفات جنگل های ارسباران کمک کنند، اما متاسفانه تا کنون مس سونگون و منطقه آزاد هم به تعهدات خود عمل نکرده اند.
 
انتهای پیام/
 

پژوهشیار