پاسخ ظریف به ادعای اخیر آمریکا علیه ایران

1400/04/25 - 18:36 - کد خبر: 47514
محمدجواد ظریف

نصر: وزیر خارجه کشورمان در توییتی به اداعاهای اخیر آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای آدم‌ربایی در خاک این کشور پاسخ داد.

به گزارش نصر، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز جمعه در توییتی نوشت: افراد مسلح وابسته به ایالات متحده نقشه هایی را درون خاک ایالات متحده طراحی می‌کنند تا رهبران را در هائیتی و ونزوئلا ترور کنند، آنهم در حالیکه دولت آمریکا مشغول پوشاندن روابط مجرمانه‌اش، از طریق اتهام‌زنی به دیگران در خصوص یک عملیات به وضوح بچه‌گانه و مضحک ربایش است.
وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار ایرانی به دسیسه برای ربودن ''یک خبرنگار مستقر در بروکلین'' متهم شده‌اند.
وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که چهار ایرانی برنامه داشتند ''خبرنگاری ایرانی الاصل را به خاطر تحریک افکار عمومی در ایران و سراسر جهان نسبت به تغییر  قوانین و رویه حکومت ایران'' بربایند.
پیشتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم در پاسخ به سوال ایسنا در این خصوص گفته بود: این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره های سوخته و بی ارزش‌شده خود می باشد، مبادرت می ورزد. 
خطیب زاده تاکید کرد: البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم‌ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است، چنین داستان‌سرایی‌های خیالی بعید نیست ولی مقامات آمریکایی این بار با این طراحی و پی‌رنگ ساده‌لوحانه واقعا به شعور جهانیان توهین کرده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار