رویترز: مذاکرات احیای برجام به درخواست ایران تا 1 ماه متوقف شد

1400/04/24 - 12:44 - کد خبر: 47478
مذاکرات وین

نصر: رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک آمریکایی نوشته ایران درخواست داده تا زمان استقرار دولت رییسی مذاکرات وین متوقف شود.

به گزارش نصر، خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی دیپلماتیک نوشت ایران به اعضای گروه 1+4 اطلاع داده ادامه مذاکره احیای برجام به دلیل تغییر دولت به بعد از استقرار دولت جدید موکول می شود و پیش از این تاریخ آماده مذاکره نیست.
به گزارش عصرایران، رویترز به نقل از منبع دیپلماتیک آمریکایی که نامش را فاش نکرده، با اعلام این خبر نوشت تا زمان استقرار دولت رییسی تیم مذاکره کننده ایرانی برای ادامه دور هفتم مذاکرات احیای برجام به وین بازنخواهند گشت و بر این اساس دور هفتم مذاکرات احیای برجام تا زمانی زودتر از نیمه ماه آگوست (اواخر مرداد) آغاز نخواهد شد.
این منبع مدعی شده ایران عدم آمادگی خود برای برگزاری دور هفتم مذاکرات وین تا دستکم 1 ماه دیگر را به اطلاع طرف های اروپایی رسانده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم تایید کرد که ایران به دلیل انتقال ریاست جمهوری وقت بیشتری خواسته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه به رویترز گفت: "ما آماده ادامه مذاکره بودیم اما ایرانی ها برای روند انتقال ریاست جمهوری خود وقت بیشتری خواستند."
او افزود: "هنگامی که ایران روند انتقال خود را به پایان رساند، ما آماده هستیم که برای بازگشت به وین برنامه ریزی کنیم تا به گفتگوهای خود ادامه دهیم...ما همچنان به دنبال بازگشت متقابل و پیروی از برجام هستیم. اگرچه همانطور که (وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن) صریحاً اظهار داشت، گزینه مذاکره به طور نامحدود روی میز نخواهد بود."
 انتهای پیام/

پژوهشیار