در پاسخ رئیسی به پیام تبریک علی‌اف تاکید شد/

ضرورت توسعه مناسبات دو کشور برادر ایران و جمهوری آذربایجان

1400/04/23 - 23:33 - کد خبر: 47458
رئیسی و علی اف

نصر: سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران با صدور پیامی ضمن سپاسگزاری از پیام تبریک صمیمانه الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان، بر توسعه مناسبات دو کشور دوست، برادر و همسایه که ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترک و پیوندهای برادرانه دو ملت دارد، تأکید کرد.

به گزارش نصر، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران با صدور پیامی‌ضمن سپاسگزاری از پیام تبریک صمیمانه الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان، بر توسعه مناسبات دو کشور دوست، برادر و همسایه که ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترک و پیوندهای برادرانه دو ملت دارد، تأکید کرد.

رئیسی در این پیام با تبریک آزادسازی اراضی اشغالی قره‌باغ و هفت استان اطراف آن و بازگشت حاکمیت جمهوری آذربایجان بر این مناطق و احیای مرزهای مشترک با ایران، خاطرنشان کرد: شایسته است فرصت‌های جدید را مغتنم شمرده و با تشریک مساعی سطح همکاری‌ها را ارتقاء بخشیده و ثبات و امنیت منطقه را تحکیم بخشیم.

این گزارش می افزاید، الهام علیف، رئیس جمهوری آذربایجان در پیام تبریک خود خطاب به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران آورده بود: جناب آقای رئیسی انتخاب شما را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می‌گویم. جمهوری آذربایجان به روابط با جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراک ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و دینی اهمیت زیادی قائل است. سطح بالای روابط استراتژیک میان دو کشور مایه افتخار ما است. فعالیت کمیسیون مشترک و سفر‌های متقابل در افزایش سطح روابط دو کشور نقش بسیار مهمی دارد.

در ادامه این پیام آمده بود: با آزادسازی اراضی تاریخی و ابدی جمهوری آذربایجان مرز‌های بین دو کشور بطور کامل احیا شده است. وضعیت پیش آمده جدید برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای ظرفیت‌های جدیدی را فراهم آورده است. مطمئن هستم که روابط دو کشور که بر پایه احترام، حسن همجواری و روابط متقابل ایران و جمهوری آذربایجان شکل گرفته است. پس از این هم در راستای خشنودی و منافع دو کشور و مردم توسعه و تحکیم خواهد یافت.
سلامتی، خوشبختی و موفقیت در راه خدمت به ملت ایران را برای شما آرزومند هستم.

انتهای پیام/

پژوهشیار