رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل؛

راه آهن اردبیل-میانه امسال به بهره برداری می‌رسد

1400/04/23 - 11:18 - کد خبر: 47420
ریل، ریل گذاری

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی طرح راه‌آهن اردبیل- میانه مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نصر، داود شایقی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: تمام قطعات این پروژه فعال بوده و مشکلی در تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد و تلاش بر این است با تخصیص بموقع اعتبارات این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.
وی از اختصاص بیش از پنج هزار  میلیارد ریال اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه خبر داد و گفت: از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال به صورت نقدی و ۴ هزار میلیارد ریال دیگر هم  به صورت اسناد خزانه پرداخت شده است.
شایقی  توزیع اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی استان را یادآور شد و گفت :اولویت توزیع اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد است و تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام نرسند پروژه جدیدی شروع نمی‌شود.
وی ادامه داد: بیشتر پروژه‌های عمرانی در استان فعال بوده و با وجود کندی به لحاظ فصل کاری هیچ پروژه‌ای تعطیل نشده است.:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به دستاورد سفر اخیر نوبخت به اردبیل و اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال  اعتبار برای تکمیل و آبگیری سد عمارت اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل و بازدید از پروژه‌های زیربنایی تلاش شد تا همچنان با سرعت منابع مورد نیاز برای پروژه‌های زیربنایی استان اختصاص یابد و در کنار آن از محل سفر رئیس جمهور به استان نیز جذب صد درصدی منابع در حال انجام است.
شایقی ادامه داد: قبل از سفر نوبخت ۸۶۰ میلیارد ریال مانده سفر رئیس جمهوری به استان تخصیص یافته که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ فرصت جذب این منابع برای مدیران دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده است.
وی از اختصاص ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پل قدس اردبیل و کمک به شهرداری‌ها خبر داد و گفت: از محل ارزش افزوده قرار است به همه شهرداری‌ها منابعی اختصاص یابد تا طرح‌های عمرانی در حال اجرا به سرانجام برسد.
شایقی با بیان اینکه طرح توسعه و اشتغال با هدف اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان تدوین شده افزود: مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.
وی اضافه کرد: در هر روستا متناسب با ظرفیت‌ها طرح‌های اشتغال مد نظر است که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، همچنان‌که که طرح‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید گیاهان دارویی،خوشه‌های فرش، پرورش طیور و طرح‌های گردشگری در برخی از روستاهای استان تاکنون اجرایی شده است.
شایقی با بیان اینکه اشتغالزایی در روستاها مورد تاکید دولت است ، افزود: بر این اساس سال گذشته ۱۲۹ روستا در استان برای اشتغالزایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار