خبر/

تشکیل کمیته آموزش در صنایع برای اولین بار در آذربایجان شرقی

1400/04/22 - 22:00 - کد خبر: 47396
حسین فتحی

نصر: نشست تخصصی کمیته آموزش در صنایع با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و سازمان صمت اذربایجان شرقی در محل فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در نشست تخصصی کمیته آموزش در صنایع که با حضور مدیران کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و سازمان صمت اذربایجان شرقی در محل فنی و حرفه ای استان برگزار شد با بیان ضرورت و نقش آموزش در ارتقاء سطح علمی و مهارتی نیروی کار گفت در اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار و به منظور گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحد های تولیدی، صنعتی استان، کمیته آموزش در صنایع برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی تشکیل گردید.
حسین فتحی با اشاره به اینکه این کمیته برای اولین بار در این استان تشکیل می گردد افزود: کمیته آموزش در صنایع که قبلا بصورت کشوری در تهران انجام می شد بعد از این صدور مجوز مرکز جوار کارگاه یا بین کارگاهی در واحدهای تولیدی، صنعتی در استان انجام خواهد گرفت.
مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی و توانمند سازی نیروی کار تصریح کرد: در آینده نزدیک مشکل اصلی واحدهای صنعتی کمبود نیروی انسانی نخواهد بود بلکه مشکل اساسی در مهارت نیروی انسانی خواهد بود.
فتحی در بخش دیگری با اشاره به اهداف و ضرورت ایجاد مراکزجوار کارگاه و یا بین کارگاهی افزود: برای ارتقاء سطح مهارت کارگران و صیانت و حفاظت از سرمایه های انسانی و مادی ونیز تثبیت اشتغال موجود و کاهش حوادث ناشی از کار ایجاد این مراکز یک ضرورت است.
وی با اشاره به حمایت های قانونی از کار فرمایانی که برای ایجاد نشاط و شادابی و امکانات رفاهی و آموزشی برای کارگران اقدام می نمایند خاطر نشان کرد: کارفرمایانی که برای آموزش و خرید تجهیزات و خدمات آموزشی و ورزشی برای کارگران مجموعه خود اقدام نمایند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار