خبر/

کشف ۵۳۴ دستگاه ماینر در تبریز

1400/04/22 - 21:51 - کد خبر: 47390
عکس

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی و کشف ۵۳۴ دستگاه تولید رمز ارز دیجیتال خبر داد و گفت: در سایه‌ تلاش و زحمات همکاران از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۲ هزار دستگاه ماینر در حوزه‌ی بهره‌برداری این شرکت شناسایی و کشف شده است.

به گزارش نصر، عادل کاظمی افزود: در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی به سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی طی روز جاری تعداد ۵۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از ۵ واحد صنعتی در شهرک سلیمی با توان مصرفی ۱۰۶۸ کیلووات و مجموع ماینر های شناسایی شده و تعداد دستگاه استخراج رمزارز  از ابتدای سال جاری به ۱۹۵۴ دستگاه رسید.
وی گفت : در صورت استفاده‌ی غیرمجاز مشترکان از انرژی برق جهت استخراج رمز ارز مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوبه‌ی سال ۱۳۹۶ رفتار خواهد شد و متقاضیان استفاده از ماینر باید به صورت قانونی درخواست دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده‌ی هرگونه دستگاه رمزارز، مراتب را به دفتر حراست برق تبریز اطلاع دهند و از مشوق‌های مربوط به این امر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریالی برخوردار شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار