معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۷۰ ساله در آذربایجان‌شرقی

1400/04/22 - 13:18 - کد خبر: 47369
واکسیناسیون سالمندان، واکسیناسیون عمومی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۷۰ ساله در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، دکتر عباسعلی درستی با اعلام این خبر اظهار کرد: از روز گذشته واکسیناسیون افراد ۶۵ الی ۷۰ ساله در سطح استان آغاز شده است که افراد از طریق پیامک مطلع شده و در مراکز تزریق واکسن حاضر می‌شوند.
وی در خصوص نوع واکسن تزریق شده نیز گفت: فعلا به دلیل اینکه واکسن ایرانی به اندازه‌ی کافی در اختیار نیست، از واکسن خارجی استفاده می‌شود و براساس دستور العمل وزارت بهداشت، هر واکسنی که در دسترس و موجود باشد، آن واکسن تزریق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در هیچ مرکزی به صورت انتخابی واکسن تزریق نمی‌شود چرا که در بعضی موارد حتی در بین اعضای هیات علمی نیز این مشکل به وجود می‌آمد که افراد اصرار بر تزریق یک نوع واکسن خاص را داشتند که برای از بین بردن این نوع مشکلات، وزارت بهداشت اعلام کرده است که هر واکسنی که موجود باشد، همان واکسن استفاده شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص تعداد مراکز واکسیناسیون در تبریز نیز گفت: اکنون نمایشگاه بین المللی تبریز نیز به مراکز واکسیناسیون قبلی در تبریز اضافه شده است ولی در چند روز آینده با اضافه شدن چند مرکز دیگر روند واکسیناسیون در تبریز تسریع خواهد شد.
درستی در پایان با بیان اینکه فعلا کمبودی از بابت واکسن دز اول و دوم در استان وجود ندارد، گفت: افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا تاکنون واکسن را تزریق نکرده اند، می‌توانند بعد از گذشت سه ماه از بهبودی کامل به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن را تزریق کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار