مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ضرورت شناسنامه دار کردن دام ها

1400/04/21 - 21:42 - کد خبر: 47328
دام، گوسفند

نصر: مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت شناسنامه دار کردن تمامی دام‌ها گفت: با انجام این کار به راحتی می‌توان نظارت بیشتری بر ذبح و اجزای حلال و غیر حلال دام‌ها داشت.

به گزارش نصر، حجت الاسلام مجید نجفی در جلسه فرهنگ سازی غذای حلال در بناب با اشاره به اینکه صنعت غذایی حلال در دنیا بیش از ۲۰۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد اظهار داشت: متاسفانه سهم ایران در این بازار جهانی بسیار ناچیز بوده و کشور‌هایی مانند آمریکا، برزیل و چین بر این بازار تسلط دارند.
حجت الاسلامی نجفی  فرهنگ سازی استفاده بیشتر از غذای حلال را خواستار شد و گفت: انتظار داریم مردم در خصوص اهمیت به غذای حلال توجه بسیار زیادی داشته باشند.
مسعود گنج پور رییس اداره دامپزشکی بناب در  این جلسه با بیان اینکه شهرستان بناب به عنوان قطب تولید گوشت قرمز در استان و منطقه شناخته می‌شود اظهار داشت: این کشتارگاه صنعتی  با بهره گیری از دستگاه‌های روز دنیا کار ذبح انواع دام را انجام می‌دهد.
رئیس دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به افزایش چشمگیر ذبح دام در کشتارگاه صنعتی گفت: در سال ۹۸، حدود ۱۲۷ هزار و پانصد راس انواع دام و همچنین در سال ۹۹، بالغ بر ۲۱۳ هزار راس دام در این کشتارگاه ذبح شده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه،  ۹۶ هزار و ۷۰۲ را س انواع دام در این کشتگارگاه ذبح شده که پیش بینی می‌کنیم رشد چشمگیری را نسبت به سال گذشته در این کشتارگاه داشته باشیم.
گنج پور  با بیان اینکه ذبح دام به صورت سنتی و در منازل موجب ایجاد آلودگی زیست محیطی برای انسان و دام می‌شود گفت: اعلام می‌کنیم کشتارگاه صنعتی سهند بناب آمادگی دارند در شرایط کرونایی کنونی و آستانه عید قربان، ذبح دام را به صورت رایگان برای همشهریان انجام بدهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار