عضو تیم ملی دوچرخه سواری کشور؛

دیدگاه خوبی نسبت به ورزش در استان وجود ندارد

1400/04/21 - 09:30 - کد خبر: 47271
علی لبیب

نصر: عضو تیم ملی دوچرخه سواری ایران گفت: هر روز خبر هایی از ورزش آذربایجان شرقی به گوش می رسد که ورزشکاران را بیش از پیش دلسردتر می کند.

به گزارش نصر، علی لبیب، عضو تیم ملی دوچرخه سواری زیر ۲۳ سال ایران و دارنده بیش از ۶۰ مدال کشوری و آسیایی، در گفتگو با نصر، در خصوص آخرین وضعیت خود گفت: حدود ۳/۵ سال است که به صورت حرفه ای دوچرخه سواری می کنم و در این مدت توانستم دو عنوان آسیایی را کسب کنم و در مسابقات اخیر که انتخابی المپیک بود، در بخش بزرگسالان شرکت کرده و در رده هفتم قرار گرفتم ولی در بخش امید موفق به کسب عنوان قهرمانی شدم.
قهرمان سال گذشته بخش کوهستان ایران در خصوص آخرین وضعیت دوچرخه سواری استان خاطر نشان کرد: فضای دوچرخه سواری استان بعد از آن دوران طلایی هم اکنون در مسیر سراشیبی قرار گرفته است و شرایط بسیار بدی را تجربه می کند و هیچ تیم باشگاهی در حدی نیست که بتواند ورزشکاران را در بخش های مختلف حمایت کند و تیمی هم در حدی نیست که بتواند قرارداد خوبی ببندد و در مسابقات مختلف شرکت کند.
 
 
لبیب در رابطه با وضعیت مبهم ورزش آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: مشخص نیست در استان چه دیدگاهی نسبت به ورزش وجود دارد و اگر دیدگاه خوبی نسبت ورزش وجود داشت، قطعا شاهد حضور تیم های خوبی در تمامی رشته ها بودیم.
وی در ادامه افزود: هر روز خبرهایی از ورزش به گوش می رسد که واقعا نامید کننده است و اگر به عنوان یک ورزشکار بخواهم در مسابقات دوچرخه سواری شرکت کنم، بالای 5000 یورو هزینه نیازمند است؛ آن هم در شرایطی که هم اکنون در سطحی قرار گرفته ام که در بخش بزرگسالان رقابت می کنم.
عضو تیم ملی دوچرخه سواری ایران با تاکید بر وضعیت نامناسب دوچرخه سواران گفت: اکثر هم تیمی ها و هم سن و سالانم به دلیل مشکلات مالی که داشتند، قادر به ادامه این رشته نشدند و در نهایت رها کردند و با توجه به اینکه میانگین سنی ورزشکاران بالاست، ورزشکار جوانی هم وجود ندارد که بتوان جایگزین کرد که این وضعیت نشان دهنده عدم اعتماد به ورزشکاران جوان است و چه بسا اگر دوچرخه سوارانی که به دلیل مشکلات مالی این رشته را ترک نمی کردند، هم اکنون جز مدال آوران می توانستند قرار بگیرند و آینده درخشانی برای دوچرخه سواری ایران رقم بزنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار