معاون رییس جمهوری خبر داد:

ارائه تسهیلات برای توسعه نوآوری و داخلی‌سازی در صنعت لوازم خانگی

1400/04/20 - 11:55 - کد خبر: 47224
سورنا ستاری

نصر: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت در راستای توسعه نوآوری و داخلی‌سازی، انواع وام و تسهیلات به‌ویژه وام صندوق توسعه ملی، وام صندوق پژوهش و فناوری، فراهم کردن زمینه ارتباط با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها به واحدهای صنعتی کمک خواهد کرد.

به گزارش نصر، "سورنا ستاری" امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در یکی از برندهای لوازم‌خانگی افزود: این معاونت برای داخلی سازی آن دسته از تجهیزات و موادی که از خارج از کشور وارد می‌شوند آمادگی داشته و در راستای توسعه نوآوری، انواع وام و تسهیلات به ویژه وام صندوق توسعه ملی، وام صندوق پژوهش و فناوری، فراهم کردن زمینه ارتباط با دانشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری و شتاب دهنده‌ها کمک خواهیم کرد.
وی در ادامه بیان‌داشت: توسعه صنعت یخچال‌سازی، علاوه بر توسعه R&D (تحقیق و توسعه) واحدها و افزایش بودجه ها در این مسیر، نیازمند باز کردن پای استارتاپ‌ها و جوانان به این حوزه است تا نوآوری به تولید محصول تزریق شود.
این مقام مسوول یادآور شد: تاکنون سه برند ایرانی توانستند مرکز نوآوری در مجموعه خود به‌ویژه با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد کنند که به‌خصوص هماهنگ کردن خانه های ایرانی با فرهنگ ایرانی با محصولات مدرن روز را در دستور کار دارند.
ستاری تاکید کرد: طراحی لوازم‌خانگی ایرانی می‌تواند بر مبنای فرهنگ ایرانی برای محصولات مدرن و روز اتفاق بیافتد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از داخلی‌سازی ها در این صنعت یادآور شد: امروز یکی از مشکلات اصلی صنایع لوازم خانگی تولید کمپرسور است که در دیگر صنایع نیز کاربرد دارد.
در این مراسم، «محمدحسین منصوری» مدیرعامل یکی از برندهای لوازم‌خانگی کشورمان اظهار داشت: هر چند در طول ۱۰ سال گذشته با توسعه بخش R&D در این شرکت، اقدامات خلاقانه و نوآورانه در دستور کار بود، اما همه آنها به صورت مهندسی معکوس انجام می‌شد.
وی بیان‌داشت: در حدود چهار سال اخیر با راه‌اندازی تدریجی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی لوازم‌خانگی، تولید محصولات جدید با فناوری جدید را در دستور کار خود قرار دادیم و به‌ویژه در تولید کمپروسورهای اینورتر توفیقات خوبی به دست آمد.
منصوری یادآور شد: امروز توانایی تولید محصولات با کمپروسور اینورتر که با مصرف بهینه انرژی و صدای کم به‌ویژه در شرایط کنونی محدودیت مصرف برق مد نظر مصرف‌کنندگان است، به پیشرفت‌های خوبی نائل شدیم.
وی یادآور شد: امروز طراحی انواع یخچال در این شرکت با استفاده از خلاقیت و ابتکار مهندسان ایرانی و بدون انجام مهندسی معکوس محصولات خارجی انجام می‌شود.
پیش از این مراسم، مرکز نوآوری و شتابدهی لوازم‌خانگی در این شرکت با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون نوآوری و تجاری سازی این معاونت، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران افتتاح شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار